Čo treba urobiť pred spustením e-shopu?

Rozhodli ste sa začať s podnikaním na internete. Vybrali ste správne produkty, našli spoľahlivých dodávateľov a vytvorili web stránku, ktorá bude slúžiť ako váš e-shop. Čo všetko vás čaká ešte pred tým, než získate prvých zákazníkov?

Bez ohľadu na to, v akom segmente podnikáte, internetové obchody sú populárnym a efektívnym spôsobom, ako predávať produkty a zvyšovať povedomie o službách, ktoré poskytujete. Ak nemáte prostriedky na e-shop na mieru presne podľa vašich požiadaviek, eshop na prenájom tento proces výrazne zjednoduší. Váš nový internetový obchod bude online veľmi rýchlo a bez veľkej námahy. Nemusíte ovládať zložité programovacie jazyky, stačí mať predstavu, ako bude e-shop vyzerať a čo na ňom zákazníkom ponúknete.

Po aktivácii stránky je váš e-shop technicky funkčný, ale je prázdny a akýkoľvek potenciálni zákazníci netušia, že existuje. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, čo podniknúť ešte pred jeho spustením. Nie všetky sú rovnako nevyhnutné, no v praxi je každý z nich na mieste. Vybrali sme 22 krokov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš e-shop.

Vzhľad a funkcie e-shopu

Aby váš nový e-shop slúžil svojim zákazníkom a odlíšil sa od konkurencie, je potrebné nastaviť niekoľko vecí:

  • Návrh kategórií a nastavenie štruktúry e-shopu – vytvorenie kategórií a podkategórií pre produkty pomôže zákazníkovi v obchode nájsť presne to, čo hľadá.
  • Nastavenie úvodnej stránky – zákazníka informuje o tom, kto ste a čo ponúkate.
  • Nastavenie menu a šablóny – zoradenie kategórií do viditeľného menu na stránke, prípadne využitie už existujúcej šablóny, ktorá upraví vzhľad e-shopu.
  • Vytvorenie statických sekcií –  ako kontakt, obchodné podmienky a podobne.
  • Nastavenie povinných údajov pre fakturáciu a kontaktov – zákazníci budú tieto informácie potrebovať, postarajte sa o to, aby boli viditeľné.
Produktové kategórie
Prehľadné menu a kategórie produktov pomôžu zákazníkovi ľahšie nakúpiť.

Správa a administrácia e-shopu

Počas celej životnosti vášho internetového obchodu je nutné aktualizovať informácie o produktoch, fotografie, analyzovať reklamné kampane a správanie zákazníkov. Administrácia e-shopu by nemala byť náročná pre vás, ani vašich zamestnancov/kolegov:

  • Nastavenie práv užívateľov – účty administrátorov, editorov a podobne.
  • Nastavenie reklamných účtov – Google Ads, Facebook Business a ich prepojenie s e-shopom.
  • Nastavenie nástrojov Google Analytics, Google Search Console, Google Business – bezplatné nástroje na správu a analýzu vašich marketingových aktivít.
  • Prepojenie s Mailchimp aplikáciou – zber e-mailových adries vašich zákazníkov, ktoré môžete využiť pri zasielaní newsletterov.
  • Prepojenie e-shopu s Facebook Messenger aplikáciou – jednoduchá komunikácia so zákazníkmi priamo na webe.

Obsah stránky

Pred spustením e-shopu je nutné naplniť stránku obsahom, produktmi, a informáciami, ktoré bude vyhľadávať vaša cieľová skupina (napr. veľkostné tabuľky, cenník služieb, zaujímavosti o produktoch a službách…)

  • Príprava vizuálneho obsahu – bannery, ktoré upoznornia na novinky vo vašej ponuke alebo akcie, logo vašej firmy, ikonky a podobne.
  • Produkty s fotkami a popismi – fotografie a popisy zákazníkovi priblížia váš produkt, materiál, rozmery a iné špecifikácie.
  • Nastavenie filtrov –  zákazníci vyhľadávajú produkty podľa rôznych kritérií, napríklad podľa farby, značky alebo dodacej lehoty. Tieto filtre by preto mali byť správne nastavené.
  • Základný obsah na blog – tvorba obsahovej stratégie a článkov, ktoré súvisia s vašim e-shopom.
Obsah e-shopu
Obsah e-shopu môže mať viacero foriem, napríklad články alebo fotogalérie.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Medzi základné kroky pre SEO patrí:

  • SEO úpravy pre kategórie produktov – optimalizácia textu, URL adries a meta popisy.
  • SEO úpravy pre produkty – kľúčové slová v názvoch a popisoch produktov.
  • SEO úpravy pre blog – SEO textového obsahu, URL a obrázkov.

Marketing

Prezentácia hotového e-shopu potenciálnym zákazníkom okrem optimalizácie zahŕňa:

  • Nastavenie sociálnych sietí a ich obsahu – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter a podobne.
  • Nastavenie reklamných účtovGoogle Ads, Facebook Business a ich prepojenie s e-shopom.
  • Prepojenie e-shopu s Facebook Pixel – nástroj na zber informácií o zákazníkoch a opätovné zacielenie ľudí, ktorí váš e-shop navštívili.
  • Zaradenie medzi porovnávače cien – Heureka, Glami alebo iné. Tie odprezentujú produkty mimo vašej stránky.
  • Nastavenie feedov pre Google, Facebook, Heuréku – marketingové nástroje.
  • Marketingový plán – online a offline kampane, dlhodobá marketingová stratégia, vďaka ktorej sa o vašom obchode dozvie veľké množstvo ľudí.

Spôsobov, ako prezentovať  nový e-shop, zbierať informácie o zákazníkoch a zlepšovať skúsenosť, ktorú s nákupom u vás majú, je obrovské množstvo. Najlepšie výsledky dosiahnete vďaka dôkladnej analýze, aktualizácii a optimalizácii vášho e-shopu. No a v neposlednom rade potrebujete dostatočné množstvo času a chuť pracovať na vašom novom projekte.

Vyskúšajte si e-shop
na 30 dní zadarmo

Vložením e-mailu udeľujete súhlas s podmienkami ochrany osobných údajov.

Comments are closed.