Facebook Pixel

Facebook Pixel alebo oficiálne nazývaný Custom Audience Pixel je javascriptový kód, ktorý pomáha lepšie cieliť reklamy na Facebooku. Tento kód totiž zbiera informácie o návštevníkoch vášho webu a následne vytvára skupiny, na ktoré môžete opätovne cieliť reklamu. Môžu to byť ľudia, ktorí váš web navštívili, ale nenakúpili. Návštevníci, ktorí sa prihlásili do newslettra, stiahli si e-book, vytvorili registráciu alebo nakúpili.

Prečo je Facebook Pixel dôležitý pre marketing?

Vďaka týmto niekoľkým riadkom kódu môžete poskytnúť svojim potenciálnym zákazníkom relevantnú reklamu a zároveň takto znížiť cenu konverzie. Pri zadávaní reklamy je vhodné mať na pamäti rôzne štádiá nákupného procesu a zámer zákazníka. Práve vďaka pixelu bude tvorba reklám jednoduchšia a efektívnejšia.

Príklad: Máte e-shop a predávate oblečenie pre deti. Prostredníctvom Facebook pixelu dokážete zobraziť reklamu na špeciálnu zľavu na kolekciu dievčenského oblečenia pre všetkých návštevníkov webu, ktorí si prezerali produkty v kategórii dievčenské oblečenie za posledných 48 hodín. Sú to teda ľudia, ktorí o vás vedia, videli vašu ponuku a zrejme majú dievčatko, pre ktoré chcú kúpiť oblečenie.

Využitie Facebook Pixel závisí od typu a cieľov kampane, ale aby sme získali relevatnú cieľovku, môže to trvať aj niekoľko dní.

Meranie efektivity reklamy na Facebooku

Výhodou Facebook pixelu je aj meranie efektivity reklamnej kampane priamo v rozhraní Facebooku. Prostredníctvom pixelu môžete merať konverzie aj iné “udalosti” (events) na vašej stránke. Môžete vytvoriť Custom conversions a to tak, že vyberiete niektorú z “thank you pages,” teda stránok, ktoré sa zobrazia po ukončení určitej konverzie a pomenujete ju. Napríklad:

  • Ďakujeme za nákup stránka, ktorá sa zobrazí po odoslaní objednávky.
  • Ďakujeme za prihlásenie k odberu našich noviniek, ktorá sa zobrazí po zadaní a odoslaní emailovej adresy.

Pri Customer conversions môžete zadať len 20 možností, ak však chcete merať viac aktivít, môžete zvoliť “Standard events,” ktoré ale vyžadujú pár riadkov kódu navyše.

Príklad: Máte cestovateľský blog a na svojej stránke predávate e-book za 15 eur. Cez Custom conversions môžete merať, koľko ľudí si vďaka tej ktorej reklame e-book kúpilo a koľko ste za reklamu zaplatili. Ku konverzii môžete pridať aj monetárnu hodnotu. Facebook teda vie, že za každý nákup e-booku získate 15 eur a v reporte ho porovná s cenou za reklamu. Ak teda e-book stojí 15 € a vy platíte za konverziu 20, reklama je stratová a je potrebné ju optimalizovať.

Ako nainštalovať Facebook Pixel

1 reklamný účet na Facebooku môže mať len 1 pixel. Vytvoríte ho jednoducho, choďte do Business Manageru a v časti Assets kliknite na Pixels.

Facebook pixel návod

Na obrazovke vám vybehne okno, do ktorého treba zadať názov pixelu (výber je na vás), musíte zaškrtnúť, že súhlasíte s podmienkami Facebooku a kliknúť na tlačidlo Next.

Facebook pixel názov

Vybrať si môžete z dvoch spôsobov inštalácie v závislosti od vašej webovej stránky. Ideálne sa poraďte s odborníkom na Facebook reklamu, resp. s vašou marketingovou agentúrou.

Facebook pixel spôsob inštalácie

V ďalšom okne sa vás spýta, či chcete Pixel nainštalovať hneď alebo ho chcete zaslať e-mailom. Ak si zvolíte prvú možnosť, musíte kód sami pridať do zdrojového kódu vašej webovej stránky medzi tagy <head> </head>. Kód vyzerá približne takto:

Facebook pixel kód príklad

Ak si tým nie ste istí a máte po ruke programátori, zvoľte možnosť zaslať e-mailom a zadajte e-mailovú adresu vášho pomocníka.

Facebook pixel poslať email

Kategórie: Marketingový slovník
Značky: ,,,,