Chyby a príležitosti pri výbere prepravcu a expedičných procesoch

Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu.

Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí !

Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu ovplyvniť ďalších desať poplatkov. V niektorých prípadoch, tak cena za doplnkové služby môže byť v sumáre vyššia ako za samotný balík.

Ktoré to sú?

  • Transakčný poplatok (príplatok za úhradu dobierky platobnou kartou)
  • Mýtny príplatok
  • Palivový  / Energetický príplatok
  • Bezpečnostný príplatok
  • Doplnkové služby / Notifikácie
  • Príplatky za neštandardné zásielky alebo nadváhu
  • Účtovanie vratiek
  • Účtovanie zložených zásielok
  • Sezónny príplatok
  • Všetko vyššie spomenuté v súvislosti so zahraničím

Každý z prepravcov ich účtuje podľa rôznych pravidiel a aj v rozdielnej cene. Je preto dôležité nepodceniť aj tieto poplatky pri analyzovaní cenových ponúk.

Čo okrem ceny je potrebné zvážiť?

Najlacnejšie riešenie nemusí byť vždy to najlepšie. Kvalita a rozsah služieb do veľkej miery ovplyvnia, aké dodatočné náklady na odoslaný balík budete mať.

Kvalita doručenia a zákazníckeho servisu

Doručenie nasledujúci pracovný deň je štandardom. V kvalite prepravných služieb môžu byť však väčšie rozdiely. Vratky, reklamácie, presmerovanie zásielky, úprava údajov či dobierky. Možno ich neriešite na dennej báze, ale keď na to príde, tak na kvalite a rýchlosti naozaj záleží.

Vyplácanie dobierok

Vypláca prepravca dobierky individuálne za každý balík alebo kumulatívne? Za akú cenu? S akým odstupom od doručenia? Spôsob vyplácania dobierok ovplyvní nielen čas vašej účtovníčky pri párovaní dobierok, ale aj váš cashflow.

Čas vyzdvihovania

Všetko môže byť fajn, ale ak kuriér po vaše balíky príde príliš skoro, tak strácate výhodu v porovnaní s konkurenciou kvôli rýchlosti doručenia objednávok z daného dňa.

Rýchlosť doručenia a rozsah služieb do zahraničia

Odosielate tovar do Čiech, Maďarska, Poľska alebo prípadne ešte ďalej? Z pohľadu cien, rýchlosti, aj doplnkových služieb sú medzi prepravcami výrazné rozdiely.

Zoznam balíkov kuriér

Ako si uľahčiť prácu nielen s balíkmi

Hromadná alebo automatizovaná tvorba štítkov je určite prvý krok  pri zefektívňovaní expedičných procesov.

  • Množstvo času, chybovosti a financií viete ušetriť aj pri ďalších aktivitách  a pritom riešenia nemusia byť finančne ani časovo náročné na implementáciu.
  • Automatická zmena stavu objednávok a následné naviazanie ďalších aktivít ako napríklad odosielanie faktúr objednávateľom, vám mesačne dokáže uľahčiť množstvo práce.
  • Párovanie dobierok môže zabrať hodiny času, pretože väčšina prepravcov ich na účet posiela kumulativne. Zákazníci Neoshipu majú k dispozícií dátový export vďaka ktorému dokážu hromadne napárovať rôzne dobierky k faktúram aj v prípade, že vám na účet prišli v jednej platbe.

Štatisitka Neoship

Ak využívate viacerých prepravcov je náročné mať komplexný prehľad o financiách a stave doručovaných balíkov. Prepínanie medzi jednotlivými systémami tiež nie je veľmi efektívne. Ak chcete mať prehľad o financiách, tak sa nevyhnete analýze excelovských alebo .pdf súborov čo tiež zaberie pomerne veľa času, ak sa vôbec k tomu odhodláte.

Neoship dashboard

Sú však riešenia kedy cenu každého balíka, celkové náklady, nedoručené zásielky alebo vratky môžete mať pohodlne pod kontrolou v jednom systéme.  Rýchlo definujete prípadné vyššie náklady a flexibilne vyriešite záležitosti s neprevzatými zásielkami alebo reklamáciami. V Neoshipe je možné si nastaviť notifikačné emaily podľa vlastných predstáv.

Obsahujú priame sledovanie balíka, kontakt na prepravcu, možnosť vložiť prelinky na sociálne siete a podporiť tak spokojnosť zákazníka, nárast referencií a sledovateľov. Ak má zákazník pohodlný prehľad o stave odoslaného balíka a kontakt na prepravcu, nemusí vás zaťažovať ohľadom tejto záležitosti a prípadné zmeny vyrieši priamo s prepravcom. Je toho naozaj dosť, čo ovplyvňuje celkové prepravné náklady a súvisiace procesy.

Ak si chcete byť istý, že neplatíte za prepravu zbytočne navyše a nechcete strácať čas na úkor rozvoja vášho biznisu, skúste kontaktovať Neoship na info@neoship.sk alebo 0901714003.

Okrem analýzy prepravných nákladov vám dokážu pripraviť aj cenové ponuky na prepravu s SPS, GLS alebo Packetou. Zefektívniť procesy vám dokážu ja keď využívate DPD. Vďaka ich pluginu vo Woocommerce vytlačíte štítky priamo v admine eshopu – ukážka. Samozrejmosťou sú napojenia aj na iné eshopové alebo fakturačné systémy alebo individuálne riešenia cez API. Navyše celý manažment zásielok aj financií  vyriešite pod jedným prístupom priamo v systéme Neoship – ukážka.

Neoship logo

 

 

 

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto

Podobné články