Google Ads

Google Ads je reklamný systém spoločnosti Google založený na PPC (z anglického pay-per-click, platba za klik). Služba umožňuje firmám zobraziť reklamu na svoju stránku/produkt ľuďom, ktorí sa o nich aktívne zaujímajú, čiže zadajú do vyhľadávača kľúčové slová súvisiace s ponúkaným produktom.

Do roku 2018 sa služba nazývala Google AdWords. Pre reklamy sú vo vyhľadávaní rezervované prvé štyri miesta. To znamená, že keď do vyhľadávača zadáte napríklad ubytovanie banská štiavnica, prvé štyri výsledky vyhľadávania budú práve reklamy od spoločností, ktoré využívajú Google Ads. Pri týchto záznamoch sa nachádza aj informatívne označenie Reklama.

Rozdelenie reklám Google Ads

  • Reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní Googlu a inzerant za ne zaplatí len vtedy, keď na ne niekto klikne.
  • Reklamy na weboch, ktoré poskytujú svoj reklamný priestor.
  • Video reklamy vo videách služby YouTube.

Nastavenie reklamných kampaní Google Ads

Pre efektívne fungovanie reklám v Google Ads je potrebné ich správne nastavenie. Zameriava sa napríklad na typ kampane, cieľové skupiny, kľúčové slová, optimálny rozpočet či sledovanie konverzií. Po nastavení je dôležité ich otestovať (A/B testovanie), porovnať s konkurenčnými reklamami a pravidelne kontrolovať a optimalizovať.


Ak vás táto téma zaujala, prečítajte si viac v našom blogu Efektívna správa PPC kampane v rámci Google Ads.

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto