Google Ads je reklamný systém spoločnosti Google založený na PPC (z anglického pay-per-click, platba za klik). Služba umožňuje firmám zobraziť reklamu na svoju stránku/produkt ľuďom, ktorí sa o nich aktívne zaujímajú, čiže zadajú do vyhľadávača kľúčové slová súvisiace s ponúkaným produktom.
Do roku 2018 sa služba nazývala Google AdWords. Pre reklamy sú vo vyhľadávaní rezervované prvé štyri miesta. To znamená, že keď do vyhľadávača zadáte napríklad ubytovanie banská štiavnica, prvé štyri výsledky vyhľadávania budú práve reklamy od spoločností, ktoré využívajú Google Ads. Pri týchto záznamoch sa nachádza aj informatívne označenie Reklama.
Pre efektívne fungovanie reklám v Google Ads je potrebné ich správne nastavenie. Zameriava sa napríklad na typ kampane, cieľové skupiny, kľúčové slová, optimálny rozpočet či sledovanie konverzií. Po nastavení je dôležité ich otestovať (A/B testovanie), porovnať s konkurenčnými reklamami a pravidelne kontrolovať a optimalizovať.
Ak vás táto téma zaujala, prečítajte si viac v našom blogu Efektívna správa PPC kampane v rámci Google Ads.