Čitatelia trávia na internete množstvo hodín, počas dňa venujú pozornosť viacerým aplikáciám a internetovým stránkam. Z každej strany sa na nich valí neskutočné množstvo správ a článkov, ktoré sa snažia upútať ich pozornosť. Ako dosiahnuť, aby klikli na ten váš? Vytvorte efektívny nadpis, ktorý vynikne spomezi ostatných a upúta pozornosť čitateľa.
Titulok alebo nadpis, anglicky headline, je krátky text, ktorý má za cieľ upozorniť na určitý obsah a v krátkosti čitateľovi priblížiť, čoho sa obsah týka. O headline hovoríme najčastejšie v súvislosti so správami v tlačených novinách či článkoch v magazínoch, ale nadpis môžete použiť aj na začiatku príspevku na sociálnej sieti alebo na landing page.
Nadpis, v offline priestore alebo online priestore, má za úlohu upútať pozornosť a zvyčajne povzbudiť ku kliknutiu či napríklad dokonca ku kúpe knihy. Nadpis musí vzbudiť záujem a zvedavosť o inzerovanom produkte alebo službe. Pri vytváraní nadpisu sa používajú rôzne techniky – ponuka odmeny, prísľub výhody produktu, kladenie otázok alebo použitie kľúčových provokatívnych slov ako „nový“, „úžasný“ alebo „revolučný“.
Pred písaním nadpisu je najdôležitejšie porozumieť cieľovej skupine, pre ktorú je obsah vytváraný, ak chcete dosiahnuť návratnosť investícií. Pri tvorbe nadpisu nezabudnite na jednoduchý prístup, vďaka ktorému vaše nadpisy vyniknú. Ide o skratku SHINE – specificity, helpfulness, immediacy, newsworthiness a entertainment value. Nadpis by mal byť teda špecifický, užitočný, bezprostredný, obsahovať novinku a hodnotu pre čitateľa. V nadpisoch používajte čísla a údaje, otázniky, spojovníky alebo dvojbodky, ktoré zvýšia vašu CTR.
Prečítajte si aj: Ako napísať titulky, ktorým čitatelia neodolajú.