Ako písať dobré nadpisy

Ako vytvoriť titulky, ktorým čitatelia neodolajú?

Musím sa priznať, že vymyslieť nadpis článku je pre mňa asi najťažšia časť písania. Niečo mi hovorí, že v tom nie som sama. Strávite obrovské množstvo času hľadaním informácií, písaním a úpravou vášho článku. Keď je už konečne takmer hotový, objaví sa posledná výzva. Nadpis. Nadpis, ktorý musí byť výstižný a zaujímavý, aby naň ľudia vo vašom publiku klikli. Vybrala som pre vás pár tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť úspešný nadpis bez stresu.

Nadpis môže počkať, prvý je vždy článok

Na začiatok si zvoľte pracovný názov článku. Nepremýšľajte nad ním dlho. Má len jednu funkciu, a to určiť smerovanie článku. Popri písaní sa môžete stratiť vo víre myšlienok, alebo kompletne zmeniť tému. Pracovný nadpis je niečo ako váš kompas. Skutočný názov budete vymýšľať až na konci, keď bude článok hotový.

Zabudnite na clickbait

„Muž nachytal svoju manželku pri nevere, no čo sa stalo potom, vám vyrazí dych!“ Podobné nadpisy sú odpad a články, ktoré sa za nimi skrývajú, sú často rovnaké. Áno, je pravda, že ľudia na ne radi klikajú. Nepopieram. Často sú však gýčové a zavádzajú. Je len na vás, ako chcete svoje podnikanie prezentovať. Ak vás majú ľudia brať vážne, mali by ste sa takýmto nadpisom oblúkom vyhnúť. Naozaj, neriešte clickbait a sústreďte sa na to, aby boli vaše nadpisy pravdivé a špecifické. Vaši zákazníci by mali vždy presne vedieť, čo sa skrýva za titulkom.

„Ako na to“ a staré dobré čísla

Pamätajte si, že váš obsah má byť hlavne kvalitný. Sústreďte sa na otázky, ktoré podľa vás zaujímajú vaše publikum. „Ako urobiť“, „10 tipov“ a podobné nadpisy sú často presne tým, čo vaše publikum hľadá. Väčšinou fungujú výborne, lebo jasne označujú, čo sa v článku nachádza a vaši čitatelia vedia presne, čo môžu očakávať. Ak máte v článku video, infografiku, návod alebo šablónu, nebojte sa to spomenúť v nadpise!

Vytvorte 5 rôznych verzií nadpisu

Sadnite si a pokúste sa vymyslieť 5 rôznych verzií nadpisu pre váš článok. Z nich potom vyberte jeden, ktorý sa vám najviac páči. Vyhraďte si 10 – 20 minút, počas ktorých sa z neho pokúsite vytvoriť rôzne obmeny. Nechajte vaše výtvory trochu odstáť a potom z nich vyberte jedného alebo viac finalistov.

Viac hláv, viac rozumu

Zhrňte svoje nápady a poproste niekoho iného o názor. Druhý pár očí vám pomôže. Ak chcete nadpis, ktorý zaujme ostatných, je fajn počuť názor niekoho iného. Ideálne sa obráťte na niekoho, kto pracuje v rovnakom odbore ako vy, alebo je súčasťou vašej cieľovky.

Užitočné tipy

  • Pri písaní myslite na SEO. Na vytvorenie meta nadpisov pre vyhľadávače a sociálne siete môžete použiť plugin.
  • Nadpis by mal byť krátky a výstižný.
  • Nebojte sa v nadpise osloviť čitateľa.
  • Sloveso dodá nadpisu silu. Vyskúšajte to.
  • Škrtajte. Zoberte váš dokonalý nadpis a vyhoďte všetkú slovnú vatu. Buďte údernejší.
  • Berte do úvahy aj vaše predchádzajúce články. Môže sa vám totiž stať, že každý nadpis začína slovom „Ako.“
  • S predponou „naj“ opatrne. Niektoré firmy sa oháňajú s tými najlepšími, najkvalitnejšími produktami na svete. Používajte „naj“ v nadpisoch, ale len tam, kam sa hodia. Napríklad: Aké mená dostávali bábätká v minulom roku najčastejšie?

Spraviť dokonalý titulok je prakticky nemožné. Neklikne naň každý. No určite sa oplatí použiť tieto rady a zvýšiť tak svoje CTR, teda pomer kliknutí na počet videní.

Comments are closed.