Landing page

Landing page sa často zameňuje za microsite, no medzi týmito pojmami je rozdiel. Zatiaľ čo microsite je vytvorená za účelom konkrétneho produktu alebo služby, landing page je stránka v rámci online kampane. Čo presne je vstupná stránka a aké typy poznáme?

Čo je landing page?

Vstupná stránka je samostatnou webovou stránkou vytvorenou špeciálne pre marketingovú alebo reklamnú kampaň. Je to miesto, kde návštevník „pristane“ po kliknutí na odkaz v e-maile alebo po kliknutí na reklamu v  Google, YouTube, na Facebooku či Instagrame.

Na rozdiel od webových stránok, ktoré majú viacero cieľov alebo podporujú prieskum, sú vstupné stránky navrhnuté s jediným cieľom, ktoré sú známe ako výzva na akciu – CTA. 

Vďaka tomu sú vstupné stránky tou najlepšou voľbou na zvýšenie miery konverzie marketingových kampaní a zníženie nákladov na získanie potenciálneho zákazníka alebo predaja.

Typy vstupných stránok

Vstupné stránky s generáciou potenciálnych zákazníkov

Tieto stránky sa tiež nazývajú stránky typu „lead gen“ alebo „lead capture“ a používajú formulár ako výzvu na akciu. Tento formulár takmer vždy zhromažďuje údaje o potenciálnych zákazníkoch, ako sú mená a e-mailové adresy návštevníkov. 

Vstupné stránky s prekliknutím

Stránky s prekliknutím, ktoré často používajú obchodníci v oblasti elektronického obchodu a SaaS, smerujú priamo k predaju alebo odberu. Zvyčajne majú jednoduché tlačidlo výzvy na akciu, ktorá odošle návštevníka do toku platieb (napríklad do obchodu s aplikáciami) alebo dokončí transakciu.

Predajná (funnelová) vstupná stránka

Štruktúra langing page môže byť zameraná na predaj konkrétneho produktu alebo služby. Funguje tak ako dlhý formát predajnej stratégie, vytvára predajný lievik a pokrýva viaceré štádiá nákupného procesu na jednej stránke.

Landing page pre pripravované projekty

Marketingové aktivity často začínajú ešte pred sputsením projektu či zahájením predaja. Vstupná stránka môže informovať návštevníkov o tom, že vaša značka alebo produkt príde „Už čoskoro“. Súčasťou stránky môže byť odpočítavanie, informácie o spoločnosti a výzva na prihlásenie k odberu noviniek.

„Pristávacia“ stránka by mala priamo nadväzovať na reklamný text, alebo odkaz, prostredníctvom ktorého sa na ňu návštevník dostane. Mala by byť dynamická, aktívne a pôsobivo človeka k niečomu nabádať a obsahovať jasné CTA.


Tags: No tags

Comments are closed.