Kľúčové slová

Kľúčové slovo alebo keyword je jedno slovo alebo fráza, ktoré vo všeobecnosti slúži ako sumár vybranej témy. V online marketingu ide o zhrnutie obsahu webovej stránky alebo o spojenie s produktom či značkou. Malo by charakterizovať zameranie webu alebo podnikania a čo najlepšie ho vystihovať. Označuje sa ním tiež akákoľvek hľadaná fráza zadaná do vyhľadávača.

Na čo kľúčové slová slúžia 

Kľúčové slová umožňujú priradiť váš web alebo reklamu k výrazom, ktoré ľudia vyhľadávajú vo vyhľadávačoch. Osloviť správnych zákazníkov vo vhodnej situácii vyžaduje vybrať relevantné a kvalitné kľúčové slová. Musia sa zhodovať so slovami a frázami, ktoré ľudia vyhľadávajú. Preto je dôležité pri ich tvorbe rozmýšľať ako zákazník. Ak chcete zacieliť na konkrétnych zákazníkov, je potrebné vyberať užšie zamerané kľúčové slová, ktoré priamo súvisia s vašou témou.

Kľúčové slová a frázy sú dôležité pri tvorbe akéhokoľvek obsahu, ktorý publikujete online. Využívajú sa na statických stránkach, v blogových článkoch, v URL aj v PPC reklame. Pri výbere kľúčových slov sledujte ich relevantnosť, objem vyhľadávania a mieru konkurencie. 

Príklad: Vlastníte e-shop s dámskou módou. Medzi relevantné kľúčové slová môžu patriť dámske šaty, dámske nohavice, alebo dámske športové oblečenie. Tieto kľúčové slová majú zaujímavý objem vyhľadávania. E-shopov s dámskou módou je ale veľké množstvo a všetky z nich používajú presne tieto výrazy. Na rozdiel od konkurenčných značiek sú však vaše produkty vyrobené v Taliansku. Oplatí sa preto využiť kľúčové slovo talianska móda.  

Typy kľúčových slov

Ľudia môžu mať pri vyhľadávaní rôzny zámer. Často hľadajú konkrétnu webovú stránku. Ďalším typom vyhľadávania je získavanie informácii a návodov. Ku konverzii sa viac približuje komerčné vyhľadávanie, kde si užívateľ robí prieskum trhu. Pre posledný typ vyhľadávania je cieľom vykonať transakciu. 

Rozdiel medzi Short tail a Long tail kľúčovými slovami

Short tail frázy obsahujú 1 až 3 slová, ktoré prinášajú veľké množstvo návštevníkov, no zároveň sú vysoko konkurenčné (a drahšie), takže je ťažšie umiestniť sa vo výsledkoch vyhľadávania. Zároveň zvyčajne nereflektujú záujem nakúpiť a majú nižšiu pravdepodobnosť konverzie

Viac ako 70 % objemu vyhľadávania ale tvoria Long tail kľúčové slová. Zvyčajne obsahujú viac ako tri slová, sú špecifickejšie a podrobnejšie opisujú vyhľadávaný dopyt. Preto prinášajú menej návštevníkov, no s výraznejším zámerom nakupovať. Výhodou je aj menšia konkurencia vo vyhľadávaní a tým pádom nižšia cena.  

Ako objaviť nové kľúčové slová?

Objaviť nové kľúčové slová môžete pomocou plánovača kľúčových slov, ktorý je súčasťou Google Ads alebo cez ďalšie dostupné nástroje. Kľúčové slová môžeme získať aj analýzou obsahu vlastnej stránky a jej zamerania, alebo sa zamerať na konkurenčné stránky a inšpirovať sa kľúčovými slovami, ktoré používajú.

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto