Konverzia

Konverzia na internete označuje situáciu, kedy návštevník webových stránok vykoná prevádzkovateľom požadovanú akciu, ktorá má pre neho najmä obchodný úžitok. Konverzia je tak jedným z nástrojov internetového marketingu. Štatistická pravdepodobnosť, že sa z návštevníka stránky stane zákazník, sa označuje ako konverzný pomer.

Typy konverzií

Podľa toho, akú akciu chce prevádzkovateľ stránok dosiahnuť, a toho akú akciu návštevník stránky vykoná, sa dajú rozlišovať rôzne typy konverzií:

  • objednávka tovaru, rezervácia služieb,
  • odoslanie dopytu, kontaktovanie obchodníka,
  • registrácia nejakého systému,
  • prihlásenie k odberu newsletteru,
  • prihlásenie sa ako fanúšik facebookovej stránky alebo sledovanie na Twitteri a Instagrame,
  • prečítanie si stránky,
  • kliknutie na odkaz (napríklad affiliate odkaz),
  • použitie funkcie, ktorá vyjadruje záujem užívateľa (odporúčanie známemu, vyplnenie dotazníka / ankety, porovnanie tovaru, strážny pes a pod.).

O akú konverziu sa prevádzkovateľ usiluje záleží najmä na jeho webových stránkach a na tom, čo je ich cieľom. Konverzií si možno stanoviť niekoľko. Najčastejšie sa operuje s objednávkou či nákupom tovaru, pretože takáto akcia má pre prevádzkovateľov na rozdiel od ostatných typov akcií spravidla najvyššiu cenu. Ale aj u ostatných typov konverzií sa dá určiť tzv. cena konverzie. Cena konverzie je suma (aj odhadovaná), ktorú prevádzkovateľ stránok získa pomocou konverzií.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná. Políčka označené * sú povinné.