Spoločnosť Google v októbri 2020 oficiálne nastavila službu Google Analytics 4 (GA4) ako predvolené prostredie pre nové vlastníctva Analytics. GA4 prichádza s niekoľkými novinkami, ako napríkad s lepšou manipuláciou so súkromím a zabudovaným strojovým učením, ktoré pomáha poskytovať nové a lepšie poznatky.
Definitívny koniec životnosti verzie služby Google Analytics pre platformu Universal Analytics nie je známy, hoci do nej už Google nebude investovať. Pre novo vytvorené účty je už GA4 predvolenou verziou, aktualizáciu existujúcich webov ale zatiaľ nie je nevyhnutná. V konečnom dôsledku budete musieť prejsť na GA4, ale nemusíte to spraviť okamžite.
Je preto dôležité, aby ste inovovali opatrne a čo najviac zabránili narušeniu analytiky. Máte čas na to, aby ste to spravili pomaly a presne. V tomto článku sa dozviete, prečo je dôležité súčasne prevádzkovať starý aj nový GA a ako inovovať na Google Analytics 4. Ak ešte nemáte nainštalovaný Google Analytics na vašej webovej stránke a neviete ako na to, prečítajte si jednoduchý návod: Google Analytics pre začiatočníkov.
Prihláste sa do Google Analytics a na stránke Správca (v prípade, že máte viac účtov) v stĺpci Účet vyberte ten, v ktorom chcete vytvoriť vlastníctvo. V stĺpci Vlastníctvo vyberte požadované vlastníctvo Universal Analytics a kliknite na možnosť inovovať na GA4. Následne budete mať možnosť vytvoriť buď nové vlastníctvo Google Analytics 4, alebo sa pripojiť k existujúcemu vlastníctvu.
Analytics vytvorí vaše nové vlastníctvo Google Analytics 4, pričom z vášho vlastníctva Universal Analytics skopíruje základné údaje, ako je názov vlastníctva, adresa URL, časové pásmo a mena a automaticky povolí vylepšené meranie pre vaše vlastníctvo Google Analytics 4. Potom sa dostanete do asistenta nastavenia vo vašom novom vlastníctve Google Analytics 4, kde môžete vidieť dostupné možnosti migrácie vašich konfiguračných nastavení alebo vytvorenia nových nastavení.
V tomto prípade zodpovedáte za označovanie svojich stránok vy. Po pripojení budete môcť využívať výhody budúcich nástrojov na aktualizáciu, ktoré vám pomôžu s inými konfiguráciami.
K tomu, aby ste mohli súčasne spustiť GA4 a aktuálnu verziu služby Google Analytics, môžete svoj kód nakonfigurovať tak, že použijete dve sady kódu Analytics, dodatočnú konfiguračnú značku alebo môžete použiť Google Tag Manager.
Prvou možnosťou, ako nakonfigurovať kód na vašom webe, je mať na ňom dve sady kódu Google Analytics – starú a novú. Nový GA4 kód môžete vložiť ihneď za alebo bezprostredne pred váš existujúci kód Google Analytics. Táto možnosť je pre vás výhodná vtedy, ak máte na svojom webe veľa vlastných sledovaní udalostí a ak sú tieto udalosti nastavené pomocou značiek ga () namiesto značiek gtag (), pretože udalosti v štýle ga () nebudú v GA4 fungovať.
Ak si nie ste istí, či používate sledovanie udalostí v štýle ga () alebo gtag (), ale viete, že používate veľa udalostí, pomocou tejto možnosti pre kód sledovania zaistite, aby všetko fungovalo správne. Značka štýlu ga () je staršia a existuje veľa webových stránok, ktoré túto značku štýlu používajú na svojich webových stránkach a robia to už roky. Ak si nie ste istí, či používate sledovanie udalostí, pozrite si prehľad udalostí v starej verzii služby Google Analytics. Nájdete to v časti Správanie-> Udalosti-> Hlavné udalosti.
Ak sa nespoliehate na sledovanie udalostí alebo nepoužívate pre udalosti značku štýlu ga (), môžete prepnúť na používanie samotnej novej značky GA4 a starú značku Analytics odstrániť. Nezabudnite, že musíte upraviť novú značku, aby ste mohli GA4 spustiť súbežne s aktuálnou verziou Analytics.
Ak chcete spustiť obe verzie služby Analytics, do nového sledovacieho skriptu GA4 by ste mali pridať ďalšiu konfiguračnú značku. Táto značka konfigurácie bude obsahovať vaše staré ID merania (ID, ktoré sa začína písmenami UA). Riadok pod zvýrazneným bol pridaný do kódu sledovania GA4, vďaka čomu bude web odosielať údaje o zobrazení stránky obom vlastníctvam.
Ak používate Google Tag Manager (Správcu značiek), môžete k existujúcej značke Google Analytics pridať novú značku pre GA4. Po výbere tejto možnosti budete musieť zadať ID merania, ktoré môžete načítať zo služby Google Analytics. Na obrazovke inštalácie značky môžete kopírovať ID merania a následne ho skopírovať do konfigurácie značky GA4 v Google Tag Manager. Po dokončení by sa mali v Správcovi značiek zobraziť obe značky.
V skratke, aktualizujte novú verziu GA4 opatrne, vytvorte novú vlastnosť GA4 a pridajte kód sledovania na svoje webové stránky pomocou jednej z metód. Podľa potreby upravte konfiguráciu podľa udalostí a cieľov, no nezabúdajte, že nevypínajte ani neodstraňujte kód sledovania pre nové vlastníctvo Google Analytics. Dajte čas novému vlastníctvu GA4 na zhromažďovanie údajov, aby ste zabezpečili, že bude mať všetky potrebné konfigurácie.
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Blog je jedinečný formát, vďaka ktorému viete efektívne komunikovať svoje myšlienky, zdieľať s čitateľmi svoje posolstvo a výnimočnosť svojej značky. Je dôležité budovať s čitateľmi vzťah a získavať si ich dôveru. V dnešnom presýtenom svete vám dá práve dôkladne spracovaný obsah príležitosť vyniknúť a získať pozornosť publika.
Musím sa priznať, že vymyslieť nadpis článku je pre mňa asi najťažšia časť písania. Tí, ktorí už čo-to napísali, určite poznajú ten pocit. Strávite obrovské množstvo času hľadaním informácií, písaním, úpravou a optimalizíciou článku. Keď je už konečne takmer hotový, objaví sa posledná výzva. Písanie nadpisov. Titulok, ktorý musí byť výstižný a zaujímavý, aby naň […]