Rozhodli ste sa začať s podnikaním na internete. Vybrali ste správne produkty, našli spoľahlivých dodávateľov a vytvorili web stránku, ktorá bude slúžiť ako váš e-shop. Čo všetko vás čaká ešte pred tým, než získate prvých zákazníkov?
Bez ohľadu na to, v akom segmente podnikáte, internetové obchody sú populárnym a efektívnym spôsobom, ako predávať produkty a zvyšovať povedomie o službách, ktoré poskytujete. Ak nemáte prostriedky na e-shop na mieru presne podľa vašich požiadaviek, eshop na prenájom tento proces výrazne zjednoduší. Váš nový internetový obchod bude online veľmi rýchlo a bez veľkej námahy. Nemusíte ovládať zložité programovacie jazyky, stačí mať predstavu, ako bude e-shop vyzerať a čo na ňom zákazníkom ponúknete.
Po aktivácii stránky je váš e-shop technicky funkčný, ale je prázdny a akýkoľvek potenciálni zákazníci netušia, že existuje. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, čo podniknúť ešte pred jeho spustením. Nie všetky sú rovnako nevyhnutné, no v praxi je každý z nich na mieste. Vybrali sme 22 krokov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš e-shop.
Aby váš nový e-shop slúžil svojim zákazníkom a odlíšil sa od konkurencie, je potrebné nastaviť niekoľko vecí:
Počas celej životnosti vášho internetového obchodu je nutné aktualizovať informácie o produktoch, fotografie, analyzovať reklamné kampane a správanie zákazníkov. Administrácia e-shopu by nemala byť náročná pre vás, ani vašich zamestnancov/kolegov:
Pred spustením e-shopu je nutné naplniť stránku obsahom, produktmi, a informáciami, ktoré bude vyhľadávať vaša cieľová skupina (napr. veľkostné tabuľky, cenník služieb, zaujímavosti o produktoch a službách…)
Prezentácia hotového e-shopu potenciálnym zákazníkom okrem optimalizácie zahŕňa:
Spôsobov, ako prezentovať nový e-shop, zbierať informácie o zákazníkoch a zlepšovať skúsenosť, ktorú s nákupom u vás majú, je obrovské množstvo. Najlepšie výsledky dosiahnete vďaka dôkladnej analýze, aktualizácii a optimalizácii vášho e-shopu. No a v neposlednom rade potrebujete dostatočné množstvo času a chuť pracovať na vašom novom projekte.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]