Ako marketér viete, že zvyšujete návštevnosť webových stránok. Máte ale prehľad o tom, ktoré príspevky vygenerovali potenciálnych zákazníkov a ktoré naopak nie? Presne toto sa jednoducho dozviete pomocou UTM tagov vo vašich odkazoch. Vďaka UTM kódom na konci URL adresy sledujete kliknutia a výkonnosť marketingovej aktivity.
UTM „Urchin Traffic Monitor“ pochádza zo softvéru Urchin Tracker, ktorý slúžil ako základ pre službu Google Analytics. UTM tag je útržok jednoduchého kódu, ktorý môžete pridať na koniec URL adresy a tak ním sledovať výkonnosť kampaní a obsahu.
Dimenzie, ktoré sledujete pomocou UTM kódov, sa zobrazujú v analytických prehľadoch, aby poskytli jasnejší prehľad o marketingovej výkonnosti.
Existuje 5 variant parametrov URL adresy, ktoré môžete pomocou UTM kódu sledovať.
Parameter utm_source vám pomôže zistiť, či prichádzajú vaši návštevníci z Google, Facebooku, Instagramu alebo iného, vami zvoleného zdroja.
Parameter utm_medium je kategória zdroja prenosu, ktorý môže byť organický, platený, zo sociálnych médií alebo odkazovaný zdroj.
Parameter utm_campaign pomáha sledovať výkonnosť konkrétnej kampane. Môžete napríklad rozlišovať medzi e-mailovými alebo reklamnými kampaňami na Facebooku. Obsah návštevnosti z kampaní potom môžete zoskupiť do sady analytických údajov.
Parameter utm_term umožňuje sledovať, z ktorého výrazu pochádza návštevník webovej stránky. Tento parameter sa používa pre reklamy s plateným vyhľadávaním.
V prípade, že máte viac odkazov smerujúcich na tú istú URL adresu (napríklad e-mail s dvoma CTA tlačidlami), parameter utm_content pomôže sledovať, na ktorý sa kliklo.
https://vasastranka.sk/prispevok/?utm_source=google&utm_medium=cpc& utm_campaign=letny_vypredaj
UTM tagy sa od samotnej URL adresy oddeľujú najčastejšie otáznikom. Tagy môžete písať ručne, alebo použiť niektorý z dostupných nástrojov, tzv. UTM builderov.