SEO a komunikácia cez sociálne siete

Sociálne médiá sú jedným z hlavných kanálov na propagáciu produktov a služieb na internete. Firmy sa však často spoliehajú len na sociálne médiá a zabúdajú, že cesta k úspešnej konverzii je o čosi komplikovanejšia a pri realizácii komunikácie na sociálnych sieťach je potrebné myslieť aj na SEO, či iné kanály. Inak smotanu môže zlíznuť konkurencia a vy jej pomôžete.

Sociálne médiá a SEO sa v mnohých ohľadoch dopĺňajú. Sociálne médiá pomáhajú zlepšovať povedomie o vašej firme alebo značke a môžu vám priniesť užitočné spätné odkazy. Toto všetko vám signalizuje, akým spôsobom sa zaradiť vyššie v organických výsledkoch vyhľadávania. Nie je to však jediný spôsob, ako sa tieto dva kanály navzájom ovplyvňujú.

Keď premýšľame o správaní online užívateľov, musíme pamätať na základné fakty:

  1. Takmer žiadny používateľ sociálnych médií si vašu správu, značku, produkt alebo službu nezapamätá po prvom zhliadnutí.
  2. Ľudia majú krátku pamäť.
  3. Ľudia nie sú na Facebooku, aby nakupovali služby alebo produkty.
  4. Väčšina návštevníkov nenakúpi počas prvej návštevy vášho webu.

Potenciálny zákazník venuje vašej reklame s prípadným odkazom na sociálnych médiách väčšinou len pár sekúnd. To znamená, že nejaké minimum ľudí klikne (ak je to správne nacielené a pútavo spravené) a zvyšok „scrolluje“ ďalej a pravdepodobne si nezapamätá takmer nič. Teda svoju reklamu budete musieť smerovať na jedného zákazníka viackrát. Priemerný človek potrebuje reklamu vidieť tri- až päťkrát, aby ju spoznal a zapamätal si ju. Päťkrát však stačí, inak riskujete, že ľuďom sa budete zdať dotieraví.

Teraz sa musíte vcítiť do myslí vašich potenciálnych zákazníkov. O vašom produkte už vedia, no práve teraz nemajú čas alebo potrebu kúpiť si váš produkt. Nie je to koniec sveta, lebo v budúcnosti ho potrebovať môžu. Ten moment príde, aj keď my marketéri nevieme, kedy presne. Samozrejme, v tom čase už zákazníci nebudú mať reklamu, na ktorú môžu kliknúť a tak budú váš produkt hľadať pomocou Google alebo iného vyhľadávača. Môžu ku vám prísť aj priamo, ak je váš brand silný.

Povedzme, že pred dvoma mesiacmi som párkrát videl reklamu na nový telefón Samsung a viem, že je na trhu nový model Samsung S7. Páči sa mi, tak si ho možno kúpim, lebo so značkou Samsung som mal zatiaľ len dobré skúsenosti. Práve teraz však nemám čas, lebo na mesiac odchádzam do Thajska. O mesiac som opäť doma a potrebujem nový telefón. Samozrejme, idem na Google a hľadám „samsung S7 cena“.

Samsung vyhľadávanie
Výsledky vahľadávanie pre „Samsung S7 cena“.

Vidíte, kam tým smerujem? Vaši zákazníci si tovar niekedy nekúpia okamžite. Väčšinou im trvá, kým svoj nákup uskutočnia. Aj keď sa práve venujete reklame na sociálnych médiách, svoje SEO musíte mať stále pod kontrolou tak, aby vás našli vo vyhľadávači alebo na inom kanáli. Ak teda aj robíte veľmi dobrú propagáciu či budujete povedomie na sociálnej sieti, cez vyhľadávanie môžu potenciálni zákazníci nájsť práve vašu konkurenciu.

Využívajte všetky kanály a riešte SEO

V dnešnej dobe sú najväčšími zdrojmi návštevnosti sociálne médiá, organická návštevnosť a odporúčania v rámci B2C a B2B. Keď plánujete kampane, musíte rátať so všetkými kanálmi, cez ktoré by sa používatelia mohli dostať na váš web a nakúpiť. Na toto sú výbornými nástrojmi registrácia na cenových porovnávačoch, vstupné stránky, cielenie reklamy na návštevníkov sociálnych médií a platené vyhľadávanie.

Tiež je dobré mať prehľad v relevantných kľúčových slovách a témach organického vyhľadávania, pretože ide o veci, ktoré vaši potenciálni zákazníci môžu hľadať v budúcnosti. Riešiť treba top kategórie, ale aj top značky, ktoré predávate. Napríklad, keď plánujete predávať produkt cez sociálne médiá, mali by ste vedieť, ako stojíte vo výsledkoch vyhľadávania kľúčových slov, ktoré sa priamo týkajú vášho produktu. Povedzme, že predávam detské trojkolky. V tomto prípade sú kľúčové slová, ktoré by moji zákazníci mohli hľadať, napríklad: trojkolka, trojkolka pre deti, trojkolky, trojkolky do šesť rokov, detská trojkolka, atď.

Tu si takisto musíme uvedomiť, že nás potenciálny zákazník je pravdepodobne rodič, ktorý sa bude zaujímať aj o iné produkty, ktoré sa týkajú detí.

Otázky a témy týkajúce sa rodičov

  • Bezpečné detské trojkolky.
  • Aká trojkolka je najlepšia pre dieťa do 10 mesiacov?
  • Detské aktivity vonku.
  • Aké jedlá sú vhodné pre deti?

Brandové kľúčové slová

  • Trojkolky Smoby
  • Trojkolky smarTrike
  • Detská trojkolka smarTrike

Samozrejme, toto je len pár príkladov. Tém, ktoré by mohli zaujímať rodičov, je nespočetne veľa. Neobávajte sa toho, že sa všetky z nich netýkajú práve vášho produktu. Skúste sa o nich v skratke vyjadriť v blogu na vašej stránke. Môže vám to pomôcť zlepšiť cennú návštevnosť z organického vyhľadávania v Google. Teda ak optimalizácia pre vyhľadávače nie je niečo, čo ste zanedbali.

Záver

Ak plánujete propagovať svoj produkt na sociálnych médiách s cieľom zvýšenia návštevnosti vašej stránky, v žiadnom prípade sa nesmiete spoliehať čisto len na sociálne médiá alebo tam mrhať rozpočtom na reklamy platené za klik. Vytvárajte interakciu vašich služieb, produktov, vzdelávajte potenciálnych zákazníkov, budujte povedomie a značku. Pritom myslite na to, že zákazník môže prísť z iného kanálu a dokončiť nákup. Snažte sa vžiť do jeho mysle a naplánovať si marketing cez viac kanálov, cielenie reklamy a venovať aj veľkú pozornosť SEO vašej stránky.

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto

Podobné články