Tento článok dá niekoľko odpovedí na základné otázky, ktoré si kladie takmer každý majiteľ alebo marketér internetového obchodu, ak začína predávať online a chce robiť SEO, teda optimalizáciu pre vyhľadávače.
Ak ste sa ešte nestretli s pojmom SEO, prečítajte si čo to je optimalizácia pre vyhľadávače u nás v marketingovom slovníku. Toto samzrejme nie sú všetky otázky, ktoré rieši začínajúci podnikateľ alebo marketér. Ak máte viac otázok, napíšte nám alebo pridajte komentár pod článok.
V prvom rade si spíšte všetko, čo v rámci online marketingu už robíte alebo plánujete realizovať. Ak je váš rozpočeť vyšší, tak by ste mali SEO zaradiť ako pravidelnú aktivitu na mesačnej alebo týždennej báze v rozsahu niekoľko hodín. Ak nemáte konkrétnu stratégiu či rozpočet, nechajte si spraviť aspoň audit webu, ktorý identifikuje jeho slabé miesta. Výstupom by mal byť zoznam vecí, ktoré je potrebné upraviť ešte predtým, než do marketingu začnete investovať. Vďaka tomuto kroku môžete výrazne ušetriť na marketingových nákladoch. Doplnkovo vám na úvod môže pomôcť aj analýza kľúčových slov, ale len ak disponujete rozpočtom, čo nie je prípad každého začínajúceho podnikateľa.
Ak váš web nie je optimalizovaný pre ľudí alebo vyhľadávače, tak okrem ušlej organickej návštevnosti môžete mať aj slabšiu mieru konverzie či vyššiu mieru odchodov z webu. Neprehľadnosť a chyby na webe môžu tiež znížiť záujem o vaše služby, produkty, a teda aj mieru konverzie. To je hlavný dôvod, prečo by ste mali vždy riešiť techické SEO a optimalizáciu obsahu na webe. Pri vyššom rozpočte sa dá riešiť SEO v rámci budovania značky, či na externých kanáloch ako sú médiá online, blogy alebo sociálne siete.
Optimalizácii webstránky pre vyhľadávač môže porozumieť v základoch každý. Reálne k tomu treba množstvo skúseností či už vývoja webu, online marketingu a tvorby obsahu na webe, ktoré človek nezíska za týždeň ani za pár mesiacov. Ako majiteľ firmy, internetového obchodu alebo živnostník by ste mali vedieť, čo je SEO už len kvôli jednaniu s dodávateľmi a komunikáciou s ľudmi z marketingu.
SEO nie je jednorázová činnosť a treba sa jej venovať dolhodobo a pravidelne s cieľom dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Ovplyvňuje totiž konverzný pomer webstránky alebo eshopu. Ak budeme robiť content marketing bez validácie a implementácie SEO, môže sa stať, že výsledky budú aj o 80% horšie. Robiť len SEO tiež nemá zmysel a treba to robiť komplexne a koncepčne. SEO sa nezapína a nie je to na 1 klik, ale prináša výsledky až po čase.
V rámci marketigu má každá činnosť svoju návratnosť investície a pri správnej realizácii bude SEO patriť k vašim najefektívnejším nástrojom v porovnaní z ostatnými súčasťami marketingového mixu. Nemá zmysel pre každého, a preto je dobré si spraviť audit webu a poradiť sa s odborníkom. Eshop benefituje z optimalizácie najmä nárastom prirodzenej návštevnosti a predaja, ale aj prehľadnosti stránok, rýchlosti webu a použiteľnosti.
Ak ste veľký eshop, tak pri analýze kľúčových slov to všetko začína a je veľmi podstatná. Ak ste malý eshop, v rámci auditu webu je lepšie v minimalistickej forme identifikovať top frázy a témy, ktoré prepájajú vašu službu s cieľovou skupinou. Je vhodnejšie zamerať sa práve na ňu a techmické či obsahové chyby na webe.
Na záver by som vám len odporučil určite SEO riešiť aspon na úrovni auditu webu a jeho úpravy. Síce to niečo stojí, ale straty pri realizácii marketingového mixu budú menšie. Ak máte web vyladený, pre eshop je vhodné riešiť optimalizáciu pre vyhľadávače pravidelne viac hodín mesačné a zároveň aj jednorázové aktivity ako anlýzu kľúčových slov, sledovanie konkurencie, trendy pozícií v rámci tém a kľúčových slov a iné. Viac otázok, ktoré vás zaujímajú napíšte do diskusie.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]