Republishing starých článkov

Prečo sa oplatí dať blogom nový život?

Váš blog už fičí nejaký ten rok. Niektoré články sa vám podarili a boli úspešné, iným to až tak dobre nešlo. Čo by ste povedali na to, keby staré úspešné články dostali nový život? Ušetríte čas a svojim čitateľom ponúknete obsah, o ktorom už viete, že je kvalitný a pre ľudí zaujímavý.

Aký význam má “republishing”?

Tvorba nového obsahu zaberá veľa času a energie, čo samozrejme neznamená, že nové články robiť nemáte. Občas ale môžete znovu publikovať svoje staršie články. Na konte máte pravdepodobne niekoľko blogov, ktoré vám prinášajú vysokú návštevnosť z Google. Bola by škoda nevyužiť príležitosť vylepšiť ich a akutalizovať.

Aj tu patrí známe Paretovo pravidlo. 20 % obsahu vám prináša až 80 % návštevnosti. Identifikujte tých 20 % a vylepšite ich. Existuje niekoľko dôvodov, prečo republikovať staršie blogy. Napríklad sú v článku uvedené informácie, ktoré je potrebné aktualizovať. Váš článok sa nachádza na druhej stránke v Google a vy ho chcete posunúť vyššie. Máte pocit, že je to dôležitý článok, ktorý by malo vaše publikum vidieť. Aktualizovanie blogov má rád aj Google.

Niektorí klienti majú obavy “Ale veď tento blog už sme publikovali. To im ho budeme znova ukazovať?” Ani vaši najvernejší čiatelia si neprešli všetky vaše blogy. Navyše dnes už možno máte aj celkom iné publikom. No a napokon, opakovanie je matkou múdrosti.

Aký obsah si zaslúži nový život?

Možno vám je ľúto článkov, ktoré považujete za naozaj dobré a chceli by ste, aby sa im darilo tiež. Nebuďte v tomto socialisti. Chcete predsa výsledky, však? Ako ale určiť, ktoré články boli najúspešnejšie? Pozerajte sa na tieto metriky:

  • množstvo linkov z iných webov odkazujúcich na ten ktorý článok,
  • množstvo videní,
  • množstvo zdieľaní,
  • dôležité články z hľadiska kľúčových slov.

A ako už bolo spomenuté vyššie, republikujte blogy strategicky. Zaujíma vás najmä tých 20 %, ktoré vám prinášajú návštevnosť a ktoré majú dobré pozície v Google.

Ako znovu publikovať blog?

Najdôležitejšie pravidlo pri republikovaní obsahu: V žiadnom prípade nemeňte URL. Prídete tým o všetky výhody spojené so znovu publikovaním starého blogu. Môžete rovno zabudnúť na svoju pozíciu v Google a všetky externé linky smerujúce na váš web (inboud links) ste de facto stratili. Navyše Google môže tento obsah vnímať ako duplikát.

Ak sa rozhodnete zmeniť názov blogu, zachovajte aspoň kľúčové slová. Nebojte sa článok rozšíriť, aktualizovať informácie a upraviť meta popis. Dobrou praktikou je aj poznámka autora, že článok bol aktualizovaný. Článok vždy republikujte s novým dátumom, v poznámke uveďte aj ten pôvodný.

Zo starého úplne nový obsah

Staré úspešné články sa dajú využiť aj inak. Okrem aktualizácie z neho môžete vytvoriť aj iné formy obsahu. Napríklad infografiku, video, podcast. Vyberte si starší článok, ktorý bol veľmi dobre spracovaný, zjednodušte ho a skúšajte nové formáty.

Nám sa dobre osvedčili krátke videá, ktoré používame na Facebooku. Robíme ich dokonca aj k novým článkom. Video veľmi krátko zhrnie o čom je článok, no a zvedavý návštevník si môže viac o téme prečítať v článku.

Tak čo poviete? Dáte starému obsahu novú šancu?

Kategórie: Blog
Značky: ,,,
Barbora Ilic

Miluje inovatívne riešenia, píše a v Midasto sa venuje obsahovému marketingu. Barbora sa už niekoľko rokov aktívne venuje online marketingu a blogovaniu.