Plánujete si založiť vlastný e-shop, no neviete, akú e-commerce platformu zvoliť? Ak chcete prevádzkovať e-shop, máte na výber niekoľko možností. Buď využijete už existujúce e-shopové riešenie a prenajmete si ho od poskytovateľa za mesačný poplatok, alebo si necháte vytvoriť e-shop priamo na mieru. Aké majú tieto možnosti výhody a nevýhody?
Prenájom e-shopu je výhodný predovšetkým, pokiaľ s online predajom začínate. Krabicové riešenie je hotový e-shop systém, ktorý si od poskytovateľa prenajmete na určitý čas za určitých podmienok. Na prevádzkovanie e-shopu nepotrebujete programátora. Všetko by ste mali zvládnuť svojpomocne alebo s pomocou podpory daného systému. Dobre navrhnutý e-shop systém má intuitívnu administráciu a funkcie prispôsobené efektívnemu predaju, evidencii a marketingu e-shopu.
E-shop na prenájom vám môže ušetriť čas i peniaze. Spojazdniť ho môžete už za niekoľko hodín. Napriek tomu, že e-shop nemôžete prispôsobiť svojim potrebám na mieru, kvalitné platformy majú už v základnom balíku množstvo funkcií – možnosť napojenia na platobnú bránu, fakturačný a skladový systém, SEO nástroje či XML feed pre napojenie na porovnávače cien.
Krabicové riešenie zahŕňa dizajnovú šablónu, teda vopred pripravený vzhľad e-shopu. Na výber budete mať z niekoľkých možností. Ak máte unikátnu predstavu o dizajne vášho e-shopu, môžete si platformu vybrať podľa možnosti úpravy dizajnu e-shopu na mieru. Ten je možné u niektorých poskytovateľov za poplatok vytvoriť aj v prípade, že máte e-shop na prenájom. Pomôže vašej značke vyniknúť.
Pre ľudí, ktorí si chcú podnikanie v e-commerce vyskúšať po prvýkrát, s menším počtom produktov a bez špeciálnych požiadaviek na vzhľad a funkcie e-shopu. Rovnako aj pre ľudí, ktorí nemajú finančnú rezervu na vysokú vstupnú investíciu a hľadajú úsporné riešenie, testujú úspech produktu, prípadne chcú s predajom začať čo najskôr.
Menej výhodný bude prenájom e-shopu pre ľudí, ktorí majú tisícky produktov a jasnú predstavu o tom, ako by mal ich nový e-shop fungovať. Bude ich limitovať v podnikaní a okliešťovať možnosti a potenciál predaja online. Hovoríme hlavne o majiteľoch relatívne veľkých offline retail firiem alebo veľkoobchodníkoch. No a samozrejme, ak na e-shope nechcete šetriť, pravdepodobne sa oplatí skočiť rovno do riešenia na mieru.
Ak máte zložitú štruktúru a veľké množstvo produktov alebo vysoké nároky na úpravu e-shopu, mali by ste pouvažovať o riešení na mieru. E-shop na mieru sa ľahšie prispôsobí vašim požiadavkám. Z hľadiska funkcií to využijete napríklad v prípade, ak chcete produkty propagovať formou videa či automaticky zadávať objednávky do systému u dodávateľa produktov. Možnosti sú ale nekonečné, realizovať sa dá takmer čokoľvek, čo si vymyslíte. Teda internetový obchod na mieru je ideálny pre akékoľvek potreby, ktoré vám vzídu z podnikania.
E-shop na mieru môžete postupne vylepšovať a dopĺňať o nové funkcie. Platí to aj o dizajne. Funguje na vlastnom systéme a nie je naviazaný na ďalšie e-shopy. Počiatočná investícia je niekoľkonásobne vyššia než e-shop na prenájom, no e-shop na mieru si kupujete na stálo. Ak by ste sa po čase rozhodli s podnikaním prestať, môžete ho predať niekomu inému.
E-shop na mieru má tiež potenciál vyššej predajnosti a vyšší konverzný pomer ako e-shop na prenájom, keďže nákupný proces a používateľskú skúsenosť môžete prispôsobiť potrebám svojich zákazníkov. Každú časť svojho webu môžete optimalizovať pre zvýšenie konverzií (napríklad veľkosť a umiestnenie buttonov, výzva k akcii, navrhovanie produktov, ktoré by sa zákazníkovi mohli páčiť a podobne).
Treba ale myslieť na to, že toto riešenie nebude pripravené okamžite. Spustenie e-shopu môže zabrať celé týždne, či dokonca mesiace. Stojí za to podotknúť, že pri e-shope na prenájom môžu vývojárom poskytnúť feedback viacerí používatelia, no s e-shopom na mieru pracujete iba vy. Ste tak jediný, kto si môže všimnúť prípadné chyby či nedostatky, často až pri ostrej prevádzke e-shopu.
Predovšetkým pre ľudí, ktorí sú pripravení investovať do nadpriemerného e-shopu, potrebujú nadštandardné funkcie alebo majú jasnú predstavu o tom, ako by mal e-shop vyzerať. Ak začínate podnikať online s overeným produktom a predpokladáte raketovú expanziu, oplatí sa začať hneď na e-shope na mieru.
E-shopisti, ktorí nemajú problém s angličtinou, často hľadajú „zelenšiu trávu” inde. Aj vám sa možno zapáčia všetky tie krásne šablóny, stovky recenzií a výhodná cena, no napriek týmto lákadlám netreba zabúdať na nevýhody, ktoré sa s nákupom služieb zo zahraničia spájajú.
Okrem okamžitej povinnosti platiť DPH (registrácia podľa § 7a zákona o DPH) spomenieme aj fakt, že zahraničné riešenia nemusia byť prispôsobené slovenskej legislatíve. Tvorba faktúr, obchodných podmienok alebo GDPR tak bude v systéme o niečo náročnejšia.
Nakoniec otázka podpory a riešenia možných sporov. Komunikácia s globálnymi dodávateľmi býva náročnejšia a zdĺhavá, hlavne ak pri prevádzke e-shopu nastanú problémy, alebo ak potrebujete vysvetliť niečo konkrétne.
Zrátané a podčiarknuté, lokálne e-commerce riešenie sa v konečnom dôsledku oplatí viac, predovšetkým ak začínate s online podnikaním na Slovensku. Dodávateľa sa týkajú rovnaké zákony ako vás, ľahko e-shop prepojí s inými lokálnymi službami a ak to bude potrebné, môžete sa so zodpovednou osobou stretnúť aj osobne. Pri akomkoľvek probléme môžete kontaktovať podporu.
Máte ďalšie otázky ohľadom výberu e-commerce riešenia? Kontaktujte nás, radi vám poradíme pri výbere ideálnej platformy pre váš nový e-shop.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]