SEO analytika

SEO analytika sa zaoberá organickou návštevnosťou vašej stránky a funguje na základe údajov zhromaždených z vášho webu. Pomôže vám vyhodnotiť aktuálny stav webu a jeho umiestnenia vo vyhľadávači, odhaliť možné problémy a optimalizovať stránku tak, aby bola viditeľnejšia a mohlo ju navštíviť viac používateľov. Zbierané údaje sú založené na správaní publika, jeho záujmoch a vzorcoch vyhľadávania. 

Čo je SEO analytika

SEO analýza je definovaná ako metóda zhromažďovania údajov na získanie organickej návštevnosti pre váš web. Pre SEO – optimalizácia pre vyhľadávače je kľúčová SEO analýza. V zásade pomáha identifikovať slabé stránky a chyby na webe alebo porovnaním konkurenčných aktivít. Skladá sa z nájdenia chýb, ich priorizácii a následne návrhu riešenia.

SEO analýza pokrýva široké spektrum tém, ale často sa zameriava na metriky výkonu týkajúce sa návštevnosti, kľúčových slov, adries URL, rýchlosti stránky, konverzných pomerov a ďalších. Na zvládnutie SEO analytiky potrebujete zozbierané dáta, vypracovanie SEO reportu, návrh a implementáciu riešení a následné testovanie/analýzu generovanej návštevnosti. Ak by sme ju mali rozmeniť na drobné  môžeme ju deliť na technickú, obsahovú, on-page, off-page, analýzu spätných odkazov, UX/UI analýzu, analýzy indexácie webstránky a podobne.

SEO analytické nástroje

Google Analytics

NástrojGoogle Analytics je dlhodobo najobľúbenejším analytickým nástrojom, ktorý vám pomôže pri analýze organickej návštevnosti a optimalizácie webu pre vyhľadávače. Nová verzia Google Analytics 4 využíva pokročilý model zbierania dát, vďaka ktorému môžete získať informácie o návštevníkoch vašej stránky, ich správaní na webe a zdrojoch návštevnosti. Google Analytics môžete používať súbežne s ďalšími SEO analytickými nástrojmi.

Moz

Moz pomáha spravovať viac aspektov optimalizácie pre vyhľadávače naraz. Umožní vám nahliadnuť do cesty, ktorú používatelia absolvujú pred návštevou vášho webu, pomôže lepšie spoznať svoje publikum a vylepšiť SEO vášho webu. Okrem toho môžete sledovať poradie svojich kľúčových slov (a konkurencie), crawlovať web a analyzovať svoje landing pages.  

Ahrefs 

Multifunkčný nástroj Ahrefs vám umožní optimalizovať vaše webové stránky vykonaním auditu, monitorovať konkurenčné stránky, analyzovať vyhľadávania vašich zákazníkov, študovať najvýkonnejšie obsahové zložky vášho trhu a merať vaše pozície vo vyhľadávači. Ahrefs vám tiež pošle upozornenia, kedykoľvek niekto na webe spomenie vašu stránku.

Samozrejme, existujú aj mnohé ďalšie SEO analytické nástroje (platené aj zdarma) ktoré môžete používať aj súbežne. Niektoré platformy majú tiež vlastnú vstavanú analytiku, ktorá môže byť užitočná aj pri vyhodnocovaní kvality obsahu a priblížiť vám aktuálne trendy.

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto