Retargeting označuje zobrazovanie reklamy ľuďom, ktorí už na vašom webe boli. Tovar si už možno vybrali a vložili ho do košíka, ale prehliadač zavreli a nákup nedokončili. Vďaka retargetingu sa im pripomeniete.
Výhody retargetingu:
- veľmi rýchle nastavenie,
- vysoký konverzný pomer,
- lepšie využitie investície do reklamy.
Retargeting je konverznější ako obyčajná display reklama, pretože cieli na publikum, ktoré o vás už prejavilo záujem. Možnosti retargetingu sú však ešte väčšie:
- Môžete zacieliť na návštevníkov určitú kategóriu (napr. chladničky Zanussi) alebo konkrétny výrobok.
- Môžete zacieliť na ľudí, ktorí vložili tovar do košíka a potom odišli bez potvrdenia objednávky.
- Reklamu môžete zobraziť len tým ľuďom, ktorí na stránke výrobku zostali dlhšie ako 60 sekúnd.
- Ľuďom, ktorí si u vás kúpili napríklad bicykel, môžete po skončení sezóny zobrazovať reklamu na váš servis.
- Vďaka remarketingu v AdWords môžete vo vyhľadávaní Googlu zobrazovať inú reklamu ľuďom, ktorí u vás boli, než ľuďom, ktorí u vás neboli.
Prečo je retargeting dôležitý
Ľudia sa na webe pohybujú rýchlo, bez rozmyslu a impulzívne. Nepamätajú si, kde čo videli, pri nákupoch často váhajú, odchádzajú a znovu sa vracajú. Kým dospejú k rozhodnutiu, často sa pohybujú medzi vami a vašou konkurenciou. Retargeting vám značnú časť týchto ľudí privedie späť, väčšinou rovno do košíka.
Získanie jedného návštevníka z iných reklamných kanálov môže byť drahé. Malá investícia do retargetingu, je preto veľmi racionálne rozhodnutie.