PageRank

PageRank je skóre, ktoré vyvinuli Larry Page a Sergey Brin v Google, aby zabezpečili kvalitu výsledkov vo vyhľadávaní. Každý web má nejaký PageRank, ktorý odráža jeho dôveryhodnosť na základe linkov, ktoré naň smerujú. Inými slovami, PageRank vašej webovej stránky závisí od toho, aké kvalitné linky a v akom množstve odkazujú na váš web.

PageRank bol v minulosti dostupný vrámci Google toolbaru. Predstavoval 10 bodovú škálu, kde 0 PageRank majú nové weby bez akýchkoľvek linkov, ktoré by na ne odkazovali. Webstránky s PR nad 5 bodov majú dobrý počet linkov, no ak máte PR 3, 4 alebo nižšie, by mali na zvýšení svojho PageRank popracovať.

Ako zvýšiť PageRank?

Svoj PageRank nevidíte, môžete však zvyšovať dôveryhodnosť webu prostredníctvom “link building” alebo “link earning”. Tieto pomerne staršie SEO techniky stále fungujú a ovplyvňujú vaše postavenie vo vyhľadávači. Do akej miery ho týmito technikami ovplyvníte, vie len Google.

V rámci linkbuildingu sa sústreďujte na silnejšie weby. Spamové stránky a weby s nízkym skóre vám môžu naopak uškodiť. Pri linkbuildingu je na prvom mieste kvalita, až potom kvantita. Síce PageRank ako taký už nikde nenájdete, môžete aspoň zmerať autoritu domény. Ide o skóre vyvinuté firmou Moz, ktorá predpovedá silu webu.

Kategórie: Marketingový slovník
Značky: ,,,