Optimalizácia miery konverzie

Optimalizácia miery konverzie alebo CRO (z anglického Conversion Rate Optimization) má za cieľ premeniť väčší počet návštevníkov webu na zákazníkov. Konverzia je akákoľvek žiadaná akcia, ktorú návštevník vašej stránky vykoná. V e-shopoch ide najčastejšie o zakúpenie produktu alebo objednanie služby. 

Ak je konverzný pomer na vašej stránke nízky, ľudia stránku síce navštevujú, ale iba malá časť z nich vykoná požadovanú akciu (zakúpenie produktu, zadanie e-mailovej adresy alebo registrácia). Optimalizácia miery konverzie (CRO) je súbor krokov, ktoré robíte pre zlepšenie svojej miery konverzie. Navediete tak väčší počet ľudí k vykonaniu akcie a dosiahnete vyšší počet konverzii

Z čoho pozostáva optimalizácia miery konverzie?

Tento proces spočíva v testovaní jednotlivých prvkov webu a ich vplyvu na mieru konverzie. Medzi prvky, ktoré znižujú mieru konverzie môže patriť neprehľadnosť stránky, umiestnenie CTA prvkov, texty na stránke či dokonca farebnosť. 

Prvým krokom CRO je UI audit, teda audit použiteľnosti. Zameriava sa na prehľadnosť navigačného menu, prehľadnosť prvkov, čitateľnosť textu, grafické prvky a správne zobrazenie na všetkých zariadeniach (mobil, tablet). Na zistenie problémov a možnosti riešenia sa používa A/B testovanie, prípadne testovanie so skutočnými ľuďmi – ktoré prvky zo stránky si pamätajú, ako zvládni navigáciu a čo im na webe prekážalo?

Po odhalení slabých stránok webu nasleduje úprava týchto prvkov. Je dôležité poznamenať, že optimalizácia miery konverzie nie je jednorazové riešenie. Pre najvyšší možný počet konverzií je nutné vykonávať pravidelný audit a optimalizáciu stránky. 

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto