Ak sa zaoberáte content marketingom alebo SEO, iste ste už počuli slovné spojenie „evergreen content”. Čo teda znamená evergreen content a ako ho môžete využiť vo vašej marketingovej obsahovej stratégii?
Čo je to evergreen content?
Evergreen content je obsah optimalizovaný pre vyhľadávače, ktorý je pre čitateľov aktuálny a relevantný aj po dlhom čase. Takýto obsah prináša návštevnosť na webové stránky nielen krátko po zverejnení obsahu, ale aj neskôr po dátume zverejnenia. Dokáže si dlhodobo udržať skvelú pozíciu v rebríčkoch vyhľadávania.
SEO a evergreen content
Relevantný a aktuálny nápad na nestarnúci obsah môže stačiť, ale keď ho skombinujete so SEO, stáva sa ešte silnejším. Uistite sa, že obsah, ktorý vytvárate je dlhodobo hľadaný, vyberte správne kľúčové slová a nezabudnite na základné SEO princípy.
Nápady na evergreen content
Nespoliehajte sa iba na nestarnúci obsah. Najlepšia stratégia je kombinácia aktuálnych článkov s dlhodobo relevantnými. Ak neviete, aké články môžu byť tými dlhodobo relevantnými, tu je zoznam nápadov, ktoré vám pomôžu zorientovať sa.
- Recenzie,
- „ako na to” články,
- odpovede na časté otázky vašich čitateľov,
- história produktu alebo určitej témy,
- tipy a rady.
Čo nie je evergreen content
Aby sme lepšie pochopili, čo patrí medzi nestarnúci obsah, pozrime sa na to, čo sem určite nepatrí. Medzi evergreen content nepatria články s informáciami, ktoré sa v krátkom čase pravdepodobne zmenia a nebudú aktuálne. Podobné články nie sú zakázané, ale sú vhodnejšie do krátkodobej marketingovej stratégie.
- Štatistiky a správy,
- články o konkrétnom ročnom období alebo sviatku,
- aktuálne trendy vo svete,
- najnovšie módne trendy.