Nakupovanie online sa v posledných rokoch stalo zmysluplnejším, pohodlnejším a praktickejším. Majitelia malých značiek využívajú potenciál e-commerce a rozširujú svoje aktivity na predaj produktov a služieb online. Jednoduché a výkonné platformy elektronického obchodu uľahčili tvorbu e-shopov, vďaka čomu môže s podnikaním online začať prakticky ktokoľvek.
Spotrebitelia môžu nakupovať rôzne fyzické aj digitálne produkty a objednávať služby z celého sveta. Dokážu tak urobiť kedykoľvek a kdekoľvek prostredníctvom svojich tabletov, smartfónov a počítačov. Zhromažďujú spätnú väzbu od iných zákazníkov a zdieľajú svoje vlastné skúsenosti, vďaka čomu sú rozhodnutia o kúpe online založené na informáciách z viacerých zdrojov.
5 štatistík, ktoré zmenia váš pohľad na e-commerce
- Podľa odhadov uskutočnia spotrebitelia do roku 2040 až 95 % nákupov online (Nasdaq).
- 87 % nakupujúcich berie do úvahy recenzie a hodnotenia iných zákazníkov pred tým, než v e-shope nakúpia (Business.com).
- Iba 26 % malých firiem sa pokúsilo vytvoriť svoj vlastný internetový obchod (Small Biz Trends).
- 72 % nákupov na internete prebehne do roku 2021 na mobilnom zariadení (Statista).
- Miera konverzie sa v e-shopoch pohybuje priemerne okolo 2 až 4 %, pričom 43 % nakupujúcich objaví e-shop cez organické vyhľadávanie v Google (Invesp).
Ak s podnikaním online začínate, alebo spustenie prvého e-shopu zatiaľ iba zvažujete, pravdepodobne chcete svoje obchodné rozhodnutia prispôsobiť skutočným dátam. Zhrnuli sme pre vás niekoľko dôležitých e-commerce štatistík, na základe ktorých sa môžete rozhodnúť, či je prechod na online predaj správnym krokom pre váš biznis.
Marketing a sociálne siete
- Pri zvažovaní nákupu sa 74 % ľudí pozerá na svoje sociálne siete (Tapinfluence).
- 18 % lokálnych vyhľadávaní vedie k predaju do 24 hodín (ResearchGATE).
- 85 % zákazníkov začína nákup na jednom zariadení a dokončuje ho na inom zariadení. (Think with Google)
- 78 % nakupujúcich vo veku 18 – 34 rokov v roku 2018 uviedlo, že zakúpené produkty objavili vďaka reklame na Facebooku (Axios).
- 75 % zákazníkov venuje pozornosť retargetingu na sociálnych sieťach (Invesp)
Spôsob nakupovania
- Nakupovanie cez mobil je na vzostupe. V roku 2019 stúplo z 8 % na 15 %, zatiaľ čo nákupy vykonané na počítači klesli zo 78 % na 63 % (Invesp).
- Malé podniky môžu zaznamenať až o 30 % vyššiu mieru konverzie v mobilnej sieti než veľkí obchodníci. (Practical Ecommerce).
- 80 % nakupujúcich použilo mobilný telefón vo fyzickom obchode, predovšetkým na vyhľadanie recenzií, porovnanie cien alebo nájdenie alternatívnych predajní (OuterBox).
- 67 % spotrebiteľov priznáva, že prehliada ponuku e-shopov „pre zábavu”, pričom 77 % z nich pri tom zvykne vykonať impulzívny nákup (Ragtrader).
- 73 % spotrebiteľov prejde z nevhodne navrhnutej mobilnej stránky na responzívny web, ktorý uľahčuje nákupný proces (Pixel Union).
Opustenie nákupného košíka
- Štúdie z roku 2017 hovorí, že 69,89 % zákazníkov opustilo svoje online nákupné košíky (Baymard).
- 22 % online nakupujúcich opúšťa vozíky z dôvodu neočakávaných poplatkov, ktoré si všimnú počas procesu platby (Small Biz Trends).
- Miera opustenia mobilných nákupných košíkov je zhruba 85% (Barilliance).
- 24 % ľudí, ktorí opustia nákupné košíky, chcú svoje výbery uložiť, aby si ich mohli kúpiť (Optin Monster).
Malé podniky
- 40 % malých firiem nemá oficiálne webové stránky (Visual Objects).
- 89 % kupujúcich v B2B segmente vyhľadáva produkty online (Researchgate).
- 46 % malých podnikov nemalo v roku 2018 žiadnu webovú prítomnosť (The Balance Small Business)
- 46,5 % malých a stredných podnikov je presvedčených, že doprava zdarma zvyšuje zisk z predaja (Multichannel Merchant).
- 68 % malých firiem nemá štruktúrovanú ani zdokumentovanú stratégiu optimalizácie miery konverzie – CRO (cxl).
Dúfame, že tento zoznam e-commerce štatistík vám pomohol odhaliť oblasti, v ktorých môžete zlepšiť svoje online podnikanie aj vy.