Spoločnosť Meta Platforms Inc. (Meta), predtým Facebook Inc., je poskytovateľom riešení v oblasti sociálnych sietí, reklamy a obchodného prehľadu. Firma sa prostredníctvom svojej vízie virtuálnej reality Metaverse zameriava na vývoj virtuálneho prostredia, ktoré ľuďom umožňuje interakciu a prepojenie s technológiou. Z jej príjmu v roku 2021 tvorili príjmy z reklamy až 97,5 %.
Keď v roku 2004 založil Mark Zuckerberg Facebook, a tým aj firmu Meta, pravdepodobne netušil, kam sa až jeho prvotný projekt slúžiaci na komunikáciu medzi študentmi Harvardovej univerzity dostane. Za tie roky sa Meta premenila na technologického giganta a zaradila sa medzi najinovatívnejšie spoločnosti súčasnosti. Aktuálne vlastní firma Meta niekoľko sociálnych sietí, ktoré každodenne používame. Medzi najznámejšie patria Facebook, Instagram, WhatsApp a Messenger.
Táto sociálna sieť bola spustená 4. Februára 2004 za účelom zefektívnenia komunikácie medzi študentami. Facebook je jednou z najpopulárnejších platforiem sociálnych médií a prešiel až nad rámec nástroja sociálnej siete. Dnes môžete na Facebooku komunikovať, pridávať príspevky, predávať produkty a služby či propagovať firmy a byť aktívny v rôznych spoločenských skupinách.
Do leta 2021 bol Facebook známy ako „materská spoločnosť“, pod ktorú spadali všetky ostatné sociálne siete. To sa však medzičasom zmenilo na to, čo aktuálne poznáme ako Meta, ktorá sa primárne zameriava na budovanie Metaverse.
Spoločnosť Meta kúpila Instagram v roku 2012 za jednu miliardu dolárov. Hodnota tejto aplikácie pre systémy IOS a Android sa nedávno odhadovala na sto miliárd dolárov, avšak v dobe, keď Meta Instagram kúpila, nevytváral žiadne príjmy. Instagram predstavuje sociálnu sieť určenú primárne na zdieľanie fotografií a videí, no v posledných rokoch je to miesto pre dokonalú propagáciu produktov a služieb. Aktuálne už Instagram generuje vyššie príjmy z reklamy ako Facebook.
Tak ako aj Facebook, Instagram sa od roku 2012 posunul o niekoľko úrovní vyššie. Aktuálnymi trendmi sú určite Reels a stories (príbehy). Reels sú videá do 90 sekúnd a rozdiel medzi nimi a stories je taký, že stories zmiznú po 24h od pridania.
Táto komunikačná sociálna sieť bola kúpená spoločnosťou Meta v roku 2014. Hlavným využitím je textová či hovorová komunikácia. Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť lacnú alternatívu oproti klasickým službám SMS a volaniam prostredníctvom mobilného operátora, a to bezplatne a bez ohľadu na vašu polohu. Aktuálne má WhatsApp viac ako 2,2 miliardy aktívnych používateľov, čo je dokonca viac ako vyššie spomínaný Instagram.
Facebook Messenger, ktorý Meta spustila v roku 2011, funguje ako služba pre okamžité zasielanie správ. Hoci je táto služba čiastočne prepojená s Facebookom, nemusíte mať účet na Facebooku, aby ste mohli používať Messenger. Vo svojej podstate Messenger aplikácia slúži na písanie si medzi štyrmi očami alebo písanie skupinových správ. Novšie funkcie predstavujú hovory a videohovory. Po novom sa v aplikácii zobrazujú medzi chatovými hlavičkami už i reklamy. Aj to je dôvodom toho, prečo spoločnosti Meta rastú každoročne príjmy z reklám.
Sociálne siete, ktoré v súčasnosti vlastní firma Meta sa vo veľkej miere využívajú v rámci strategických marketingových kampaní ako prostriedok na oslovenie požadovanej cieľovej skupiny. Platená reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou reklamy v sociálnych médiách a je často nákladovo efektívnejšia ako reklamné kampane od spoločnosti Google. Výhodou sociálnych sietí je to, že na základe ich využitia môžu byť reklamné kampane dokonale personalizované a mikrocielené.