Stratégie, vďaka ktorým zisky vášho e-shopu na začiatku roka neklesnú

Väčšina e-shopov vstupuje do nového roka s podobnou analytikou. Predaje po vianočnom nákupnom ošiali klesajú. Neznamená to však, že zákazníci stratili záujem o váš tovar alebo služby. Novoročný úspech e-shopu závisí od marketingovej stratégie, ktorá zohľadní zmeny v správaní spotrebiteľov. 

S ďalšou akciou nečakajte pridlho

Platnosť vašich vianočných kupónov sotva skončila, no s novými akciami a špeciálnymi ponukami nečakajte ďalšej sezóny. Zákazníci nenakupujú iba vďaka sviatočnej nálade, no predovšetkým kvôli všadeprítomným zľavám. Možno ste už z výpredajov unavení, ale vaši zákazníci vidia veci inak. Aj jedna akciová ponuka môže zmierniť tempo poklesu januárových ziskov. Vyskúšajte napríklad:

  • Zimná likvidácia skladu – ani vy predsa nechcete, aby tematické produkty, zimné oblečenie alebo darčekové sady čakali na sklade do ďalšieho roka. Prehoďte svoj jarný výpredaj na skorší dátum a predbehnite ostatných predajcov.
  • Množstevné zľavy – výhodné predovšetkým pri predaji produktov, ktoré je nutné zakúpiť opakovane. Podobný výsledok docielite, ak ponúknete zľavu na celý košík v prípade, že hodnota objednávky prekročí určitú sumu.
  • Výhodnejší vernostný program – získali ste počas sviatkov množstvo nových zákazníkov? Vytvorte pre nich špeciálny program so zľavami, vernostnými bodmi alebo poukážkami. 
Januárový výpredaj
Ponúknite svojim zákazníkom novoročný výpredaj alebo inú akciovú ponuku.

Využite novoročný prevrat vo svoj prospech

Prvého januára sa zázračne zmenia všetky spotrebiteľské návyky, na ktoré sme si v pohodlí decembrových sviatkov zvykli. S úderom polnoci na scénu vstupuje odhodlanie, tréning pevnej vôle a snaha zbaviť sa starých zvykov. Táto zmena sa však netýka iba zdravého stravovania alebo kariéry. Ovplyvňuje aj spôsob, akým ľudia nakupujú.

Niektorí začínajú so sporením na letnú dovolenku, iní majú tendenciu zbavovať sa produktov, ktoré koncom roka nazhromaždili. Neznamená to však, že prestávajú nakupovať úplne. Svoje sústredenie obracajú na veci, ktoré im v novom roku pomôžu dosiahnuť ich stanovené ciele. Nalaďte sa na rovnakú vlnu a miesto boja proti klesajúcemu dopytu využite ten, ktorý v tomto čase existuje. Ak je to možné, zaraďte do svojej ponuky niektoré z novoročných lákadiel:

  • Produkty zamerané na fitness a zdravý životný štýl,
  • programy, kurzy alebo knihy z kategórie self-help,
  • materiály zamerané na manažovanie financií alebo daní,
  • produkty alebo materiály pre cestovateľov,
  • produkty zamerané na produktivitu, od diárov až po elektroniku,
  • produkty zamerané na organizáciu a čistotu.
Novoročné diáre
Začiatkom roka stúpa dopyt po produktoch zameraných na produktivitu a zdravý životný štýl.

Zaraďte do ponuky nový produkt

Množstvo obchodníkov sa v tomto období sústredí na analýzu minuloročných úspechov, vyhodnocujú predaje a dopĺňajú zásoby, zatiaľ čo marketéri odchádzajú na zaslúžené dovolenky. Prečo nevystúpiť z davu tým, že sa na zvýšenie predajov zameriate aj v januári? Jedným zo spôsobov, akými sa možno naladiť na vlnu všetkého „nového”, je príchod s úplne novým produktom. Zákazníci sú pripravení vyskúšať niečo, čo tu ešte nebolo.

Táto úloha bude o čosi náročnejšia, ak na „launch date” nebudete dostatočne pripravení. Zahájenie predaja nových produktov alebo služieb na začiatku roka totiž vyžaduje jasný plán. Tomu je potrebné venovať čas ešte počas jesene a začiatkom zimy, kedy je väčšina e-shopov zaneprázdnená vysokou návštevnosťou a veľkým počtom objednávok. Ak sa predsa len dokážete spojiť s dobrým dodávateľom alebo výrobným podnikom a zaradiť do ponuky nové produkty, máte vyhraté.

Nové produkty v e-shope
Zaraďte do ponuky nové produkty a spojte ich prezentáciu s novoročnou kampaňou.

Ako na povianočný online marketing?

Existuje veľké množstvo spôsobov, ako na marketing pre e-shop. Sústreďte sa na tie z nich, ktorých návratnosť sa v tomto období osvedčila najviac.

E-mail marketing

Množstvo nových zákazníkov, ktorí si k vám pred Vianocami našli cestu, za sebou pravdepodobne zanechalo značný počet nových e-mailových adries. S e-mailovým marketingom nečakajte pridlho, aj tieto adresy môžu „expirovať”. Ozvite sa novým zákazníkom so zaujímavým obsahom, kým majú svoje vianočné nákupy v čerstvej pamäti.

Retargeting

Váš e-shop v posledných mesiacoch zažil nárast návštevnosti. S množstvom ľudí, ktorí prišli na vašu stránku, stúpa aj množstvo tých, ktorí vaše reklamy uvidia na iných miestach. Opätovné zacielenie návštevníkov stránky je v tomto období takmer nevyhnutné. Možno vás presvedčia štatistiky:

  • 30 % spotrebiteľov má na retargeting pozitívny názor.
  • Priemerné CTR je v opätovnom zacielení 10x vyššie ako v prípade display advertisingu.
  • Zákazníci, ktorí vidia retargetingovú reklamu, majú až o 70 % vyššiu pravdepodobnosť konverzie na vašom webe. 

Marketing na sociálnych sieťach

Nech robíte čokoľvek, nedávajte si dlhú pauzu. Snažte sa o to, aby bola vaša komunikácia so zákazníkmi konzistentná. Naplánujte príspevky na sociálnych sieťach vopred, kontrolujte prijaté správy a odpovedajte na komentáre. Nedajte zákazníkom príležitosť zabudnúť na vašu značku a buďte na sociálnych sieťach rovnako aktívni, ako počas celého roka.

Rozhodne nepodceňujte komplexný online marketing na všetkých dostupných kanáloch. V závislosti od vášho publika, typu produktov a doterajších marketingových aktivít sa výsledky povianočných kampaní môžu líšiť. Ešte nemáte svoj vlastný e-shop? Vyskúšajte e-shop na prenájom


Tags: No tags

Comments are closed.