Väčšina e-shopov vstupuje do nového roka s podobnou analytikou. Predaje po vianočnom nákupnom ošiali klesajú. Neznamená to však, že zákazníci stratili záujem o váš tovar alebo služby. Novoročný úspech e-shopu závisí od marketingovej stratégie, ktorá zohľadní zmeny v správaní spotrebiteľov.
Platnosť vašich vianočných kupónov sotva skončila, no s novými akciami a špeciálnymi ponukami nečakajte ďalšej sezóny. Zákazníci nenakupujú iba vďaka sviatočnej nálade, no predovšetkým kvôli všadeprítomným zľavám. Možno ste už z výpredajov unavení, ale vaši zákazníci vidia veci inak. Aj jedna akciová ponuka môže zmierniť tempo poklesu januárových ziskov. Vyskúšajte napríklad:
Prvého januára sa zázračne zmenia všetky spotrebiteľské návyky, na ktoré sme si v pohodlí decembrových sviatkov zvykli. S úderom polnoci na scénu vstupuje odhodlanie, tréning pevnej vôle a snaha zbaviť sa starých zvykov. Táto zmena sa však netýka iba zdravého stravovania alebo kariéry. Ovplyvňuje aj spôsob, akým ľudia nakupujú.
Niektorí začínajú so sporením na letnú dovolenku, iní majú tendenciu zbavovať sa produktov, ktoré koncom roka nazhromaždili. Neznamená to však, že prestávajú nakupovať úplne. Svoje sústredenie obracajú na veci, ktoré im v novom roku pomôžu dosiahnuť ich stanovené ciele. Nalaďte sa na rovnakú vlnu a miesto boja proti klesajúcemu dopytu využite ten, ktorý v tomto čase existuje. Ak je to možné, zaraďte do svojej ponuky niektoré z novoročných lákadiel:
Množstvo obchodníkov sa v tomto období sústredí na analýzu minuloročných úspechov, vyhodnocujú predaje a dopĺňajú zásoby, zatiaľ čo marketéri odchádzajú na zaslúžené dovolenky. Prečo nevystúpiť z davu tým, že sa na zvýšenie predajov zameriate aj v januári? Jedným zo spôsobov, akými sa možno naladiť na vlnu všetkého „nového”, je príchod s úplne novým produktom. Zákazníci sú pripravení vyskúšať niečo, čo tu ešte nebolo.
Táto úloha bude o čosi náročnejšia, ak na „launch date” nebudete dostatočne pripravení. Zahájenie predaja nových produktov alebo služieb na začiatku roka totiž vyžaduje jasný plán. Tomu je potrebné venovať čas ešte počas jesene a začiatkom zimy, kedy je väčšina e-shopov zaneprázdnená vysokou návštevnosťou a veľkým počtom objednávok. Ak sa predsa len dokážete spojiť s dobrým dodávateľom alebo výrobným podnikom a zaradiť do ponuky nové produkty, máte vyhraté.
Existuje veľké množstvo spôsobov, ako na marketing pre e-shop. Sústreďte sa na tie z nich, ktorých návratnosť sa v tomto období osvedčila najviac.
Množstvo nových zákazníkov, ktorí si k vám pred Vianocami našli cestu, za sebou pravdepodobne zanechalo značný počet nových e-mailových adries. S e-mailovým marketingom nečakajte pridlho, aj tieto adresy môžu „expirovať”. Ozvite sa novým zákazníkom so zaujímavým obsahom, kým majú svoje vianočné nákupy v čerstvej pamäti.
Váš e-shop v posledných mesiacoch zažil nárast návštevnosti. S množstvom ľudí, ktorí prišli na vašu stránku, stúpa aj množstvo tých, ktorí vaše reklamy uvidia na iných miestach. Opätovné zacielenie návštevníkov stránky je v tomto období takmer nevyhnutné. Možno vás presvedčia štatistiky:
Nech robíte čokoľvek, nedávajte si dlhú pauzu. Snažte sa o to, aby bola vaša komunikácia so zákazníkmi konzistentná. Naplánujte príspevky na sociálnych sieťach vopred, kontrolujte prijaté správy a odpovedajte na komentáre. Nedajte zákazníkom príležitosť zabudnúť na vašu značku a buďte na sociálnych sieťach rovnako aktívni, ako počas celého roka.
Rozhodne nepodceňujte komplexný online marketing na všetkých dostupných kanáloch. V závislosti od vášho publika, typu produktov a doterajších marketingových aktivít sa výsledky povianočných kampaní môžu líšiť. Ešte nemáte svoj vlastný e-shop? Vyskúšajte e-shop na prenájom.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]