Rozmýšľali ste niekedy, koľko obsahu sa nahrá na internet každú minútu? Veľa! Teda približne 400 hodín videí na YouTube, viac než 1200 príspevkov cez WordPress, 3 milióny príspevkov na Facebooku a takmer pol milióna tweetov. V takomto preplnenom prostredí musíte dbať na to, aby bol práve váš obsah zaujímavý pre vaše publikum. Tiež sa musíte postarať o to, aby potenciálne publikum váš obsah na preplnenom internete vôbec našlo.
V tomto článku si povieme pár užitočných tipov, ktoré vám pomôžu vymyslieť nápady na obsah. Viac o obsahu sa dočítate v našom článku 4 kroky ku kvalitnému obsahovému plánu, kde sa venujeme tomu, ako správne vytvárať témy a ako strategicky plánovať obsah.
Najlepšie nápady nájdete tam, kde sa pohybuje vaše publikum. Fóra, skupiny a sociálne siete. Cez tieto médiá komunikujú o svojich problémoch, ktorým sa môžete venovať práve vo vašich článkoch. Prostredníctvom videa, blogu alebo iného obsahu im ponúknite odpovede na ich otázky. Je to jednoduché.
Pozrite sa na články s podobným obsahom. Dobré články by mali mať podnadpisy na lepšiu orientáciu. Vezmite si jeden podnadpis a napíšte celý článok o konkrétnej téme, ktorej sa venuje. Ak ste, napríklad, našli článok o tom, ako cestovať zadarmo po svete, každá z jeho tematických častí je dobrou témou pre úplne nový nezávislý článok. Tento nový článok sa potom opäť dá rozdeliť na ďalšie články, atď.
Áno, stará dobrá myšlienková mapa vám naozaj pomôže. Najprv sa zamyslite nad tým, kto je vaša cieľová skupina a aké sú jej záujmy, problémy, atď. Pre každý si vymyslite 10 tém. Ak teda majú vaši potenciálni čitatelia 5 záujmov, už tu máte 50 potenciálnych tém, o ktorých môžete písať.
Myšlienkové mapy možno využiť aj pri vašom produkte. Povedzme, že predávate mobilné telefóny. Aký druh obsahu z toho môže vzniknúť? Návody, často kladené otázky, články o rôznych aplikáciách, trendy, tipy a triky, testy a porovnania s inými telefónmi.
Povedzme, že sa venujete cestovaniu. Zadajte „cestovanie“ ako kľúčové slovo pre Google Alerts a každý deň dostanete zoznam najpopulárnejších článkov, ktoré sa týkajú vášho kľúčového slova. Samozrejme, nemusíte prečítať každý jeden. Preleťte ich pohľadom a možno nájdete niečo, čo by ste mohli použiť vo vašom ďalšom článku.
Ako to funguje? Máte tému a potrebujete nápady. Cez Buzzsumo, Topsy a podobné nástroje uvidíte najviac zdieľané články, ktoré obsahujú vaše kľúčové slová. Vďaka tomu zistíte, aké články ľudia radi zdieľajú. Pozor, nikdy nekopírujte. Inšpirujte sa.
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]
Z nedávneho prieskumu spoločnosti Stemmark pre spoločnosť Packeta vyplýva, že až 42 % zákazníkov nakupuje cez internet hlavne cez víkend. Za výhodu ľudia považujú najmä absenciu otváracích hodín. ,,Ľudia čím ďalej tým viac trávia čas na internete a vyhľadávajú tovar, ktorý by si chceli kúpiť. Nezáleží kde sa nachádzajú, dôležitá je pre nich okamžitá potreba, […]
Vlastníte webovú stránku alebo si ju chystáte založiť? Dôležitým krokom v správe stránky je overenie vlastníctva domény v Google Search Console. Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať zložité, ide o pomerne jednoduchý proces, počas ktorého si Google overí, či stránku, o ktorej tvrdíte, že je vaša, ozaj vlastníte. Samozrejme, tento krok nie je […]