Rozmýšľali ste niekedy, koľko obsahu sa nahrá na internet každú minútu? Veľa! Teda približne 400 hodín videí na YouTube, viac než 1200 príspevkov cez WordPress, 3 milióny príspevkov na Facebooku a takmer pol milióna tweetov. V takomto preplnenom prostredí musíte dbať na to, aby bol práve váš obsah zaujímavý pre vaše publikum. Tiež sa musíte postarať o to, aby potenciálne publikum váš obsah na preplnenom internete vôbec našlo.
V tomto článku si povieme pár užitočných tipov, ktoré vám pomôžu vymyslieť nápady na obsah. Viac o obsahu sa dočítate v našom článku 4 kroky ku kvalitnému obsahovému plánu, kde sa venujeme tomu, ako správne vytvárať témy a ako strategicky plánovať obsah.
Najlepšie nápady nájdete tam, kde sa pohybuje vaše publikum. Fóra, skupiny a sociálne siete. Cez tieto médiá komunikujú o svojich problémoch, ktorým sa môžete venovať práve vo vašich článkoch. Prostredníctvom videa, blogu alebo iného obsahu im ponúknite odpovede na ich otázky. Je to jednoduché.
Pozrite sa na články s podobným obsahom. Dobré články by mali mať podnadpisy na lepšiu orientáciu. Vezmite si jeden podnadpis a napíšte celý článok o konkrétnej téme, ktorej sa venuje. Ak ste, napríklad, našli článok o tom, ako cestovať zadarmo po svete, každá z jeho tematických častí je dobrou témou pre úplne nový nezávislý článok. Tento nový článok sa potom opäť dá rozdeliť na ďalšie články, atď.
Áno, stará dobrá myšlienková mapa vám naozaj pomôže. Najprv sa zamyslite nad tým, kto je vaša cieľová skupina a aké sú jej záujmy, problémy, atď. Pre každý si vymyslite 10 tém. Ak teda majú vaši potenciálni čitatelia 5 záujmov, už tu máte 50 potenciálnych tém, o ktorých môžete písať.
Myšlienkové mapy možno využiť aj pri vašom produkte. Povedzme, že predávate mobilné telefóny. Aký druh obsahu z toho môže vzniknúť? Návody, často kladené otázky, články o rôznych aplikáciách, trendy, tipy a triky, testy a porovnania s inými telefónmi.
Povedzme, že sa venujete cestovaniu. Zadajte „cestovanie“ ako kľúčové slovo pre Google Alerts a každý deň dostanete zoznam najpopulárnejších článkov, ktoré sa týkajú vášho kľúčového slova. Samozrejme, nemusíte prečítať každý jeden. Preleťte ich pohľadom a možno nájdete niečo, čo by ste mohli použiť vo vašom ďalšom článku.
Ako to funguje? Máte tému a potrebujete nápady. Cez Buzzsumo, Topsy a podobné nástroje uvidíte najviac zdieľané články, ktoré obsahujú vaše kľúčové slová. Vďaka tomu zistíte, aké články ľudia radi zdieľajú. Pozor, nikdy nekopírujte. Inšpirujte sa.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]