Najúspešnejšie značky na svete nepredávajú iba produkty. Ponúkajú príbeh a emócie. Existuje množstvo malých neviditeľných značiek. Majú meno a logo, no ľudia o nich nevedia, alebo na ne zabudnú. Na druhej strane existujú značky, ktoré si ľudia pamätajú, pretože im prinášajú viac než len nákup. V podnikaní si môžete vybrať, čím chcete byť. Značkou bez mena alebo značkou, ktorú si zákazníci zapamätajú vďaka jej príbehu?
Brand story (príbeh značky) ľuďom predstavuje vašu firmu, produkty, služby a hodnoty, ktoré sú pre vás dôležité. Nie je rozprávkou na dobrú noc, no zároveň nesmie byť suchý a plný faktov. Nestačí jednoducho spísať zoznam informácií – v ktorom roku firma vznikla, koľko má zamestnancov, koľko ich mala v minulosti a podobne. Váš príbeh nesmie byť príliš nudný ani gýčový.
Neklamte. Nepretvarujte sa. Ľudí nezaujímajú výmysly. Váš príbeh by mal odrážať vaše hodnoty, firemnú kultúru, produkty a služby.
Váš príbeh je o hodnotách, ktoré predstavujete.
Možno ste už počuli o komunikácii H2H alebo Human 2 Human. V slovenčine to znamená jednoducho Človek človeku. Ľudia na LinkedIn a iných sieťach radi zdieľajú články o tom, že B2B (business to business) a B2C (business to consumer) už neexistuje. Existuje už len H2H a nezáleží na tom, či sú vašimi zákazníkmi spotrebitelia alebo iné firmy. Stále komunikujete s ľuďmi. Platí to aj pri písaní vášho príbehu. Neuvádzajte len holé fakty. Ľudia by mali po prečítaní vášho príbehu niečo cítiť. A nemáme na mysli ľútosť.
Niektorí ľudia namiesto svojho príbehu spíšu akýsi zoznam faktov o svojej firme, nahrajú ho na stránku a tešia sa z dobre vykonanej práce. Chyba. Príbeh značky nie sú len holé informácie o vašej firme. Musí vychádzať so srdca vášho podnikania a vaše hodnoty musia vždy korešpondovať s tým, čo ste o sebe napísali. Nie je to len zlepenec informácií, musí žiť spolu s vaším podnikaním.
Ak si nie ste istí, kde začať, tu je pár nápadov:
Napísať brand story je zložitý kreatívny proces. Vyžaduje si veľa pozornosti a tvorivosti. Nemôže ho za vás urobiť nikto iný. Ani ten najlepší copywriter pre vás nenapíše dobrý príbeh, ak mu s ním nepomôžete. Copywriter pre vás dokáže príbeh spracovať tak, aby ľudí upútal. Iba vy však poznáte svoju firmu, hodnoty či plány do budúcnosti. Samotný príbeh preto závisí len od vás.
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]
Z nedávneho prieskumu spoločnosti Stemmark pre spoločnosť Packeta vyplýva, že až 42 % zákazníkov nakupuje cez internet hlavne cez víkend. Za výhodu ľudia považujú najmä absenciu otváracích hodín. ,,Ľudia čím ďalej tým viac trávia čas na internete a vyhľadávajú tovar, ktorý by si chceli kúpiť. Nezáleží kde sa nachádzajú, dôležitá je pre nich okamžitá potreba, […]
Vlastníte webovú stránku alebo si ju chystáte založiť? Dôležitým krokom v správe stránky je overenie vlastníctva domény v Google Search Console. Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať zložité, ide o pomerne jednoduchý proces, počas ktorého si Google overí, či stránku, o ktorej tvrdíte, že je vaša, ozaj vlastníte. Samozrejme, tento krok nie je […]