Lead je označenie pre potenciálneho zákazníka, ktorý dospel do štádia tesne pred tým, ako sa z neho stane zákazník. V minulosti už reagoval na marketingové aktivity podniku a má potrebu zakúpiť si ponúkaný tovar či službu.
Lead, niekedy označované aj ako Qualified Lead alebo Qualified Prospect, je pojem používaný hlavne v marketingu a obchode v procese získavania zákazníkov. Lead je označenie pre potenciálneho zákazníka, ktorý prejavil záujem o konkrétnu ponuku. To znamená, že určitým spôsobom reagoval na marketingové a obchodné aktivity a má potrebu zakúpiť si ponúkanú službu alebo produkt. Mohol napríklad kliknúť na tlačidlo s CTA, na banner alebo mohlo ísť aj o odporúčanie medzi známymi.
Pokiaľ je potenciálny zákazník lead, marketingový cieľ je splnený a nasleduje čisto obchodná fáza. Potenciálny zákazník je vo fáze, kedy je veľká šanca, že nakúpi, ale je potrebné ho presvedčiť o tom, aby sa rozhodol práve pre tú našu ponuku.
Lead získame rôznymi marketingovými aktivitami cez internet, napríklad cez webový formulár, pop-up okno, e-book, sponzorované príspevky na Facebooku, súťaž,… Proces, v ktorom sa potenciálny zákazník stane skutočným, sa nazýva ako konverzia.