Vo svete online marketingu je dôležitý počet a kvalita návštevníkov vašich webových stránok. Bez návštevnosti stránky nemôže dôjsť k predaju reklám ani k podnikaniu. Čo sú to zobrazenia stránok, ako fungujú a aký rozdiel je medzi nimi a jedinečnými zobrazeniami stránok?
Jednoduchá definícia zobrazenia stránky sa týka používateľa prezerajúceho si webovú stránku. Používateľ môže prechádzať viac ako jednu stránku za jednu návštevu webu. Podľa Google Analytics zobrazenie stránky predstavuje počet zobrazených stránok, pričom sa počítajú aj opakované zobrazenia jednej stránky. Zobrazenie stránky je metrika definovaná ako celkový počet zobrazených stránok.
Jedinečné zobrazenia stránky sa mierne líšia od bežných zobrazení stránky. Google Analytics ich označuje ako „zobrazenia stránky, ktoré generuje ten istý používateľ počas tej istej relácie“. Keď používateľ navštívi webovú stránku raz alebo dokonca viackrát počas konkrétnej relácie, počíta sa to ako jedinečné zobrazenie stránky.
Ak používateľ navštívi stránku A, prejde na stránku B a potom späť na stránku A, každá inštancia sa bude počítať ako zobrazenie stránky. Znamenalo by to 3 zobrazenia stránky.
Pri jedinečných zobrazeniach stránok sa však bude počítať ako 1 zobrazenie stránky bez ohľadu na to, koľkokrát používateľ navštívi stránku A počas konkrétnej relácie. Ak by používateľ sledoval rovnaký vzor zo stránky A na stránku B a potom späť na stránku A, znamenalo by to celkovo 2 jedinečné zobrazenia stránky.