Midasto účet si môžete predplatiť kedykoľvek počas plynutia bezplatného balíka Test, ak sa rozhodnete, že chcete váš e-shop naďalej používať na vašej doméne. Ak si nestihnete predplatiť nový balík do konca testovacieho obdobia, váš e-shop bude vymazaný z našich serverov. Po prejdení na platený balík služby Midasto zostane váš e-shop plne funkčný, naša podpora vás kontaktuje a presunieme ho na vašu doménu do 3 dní. Nestratíte tak žiadne uložené informácie a zákazníci budú môcť naďalej využívať vašu stránku.
Začnite prihlásením do svojho účtu. V ľavom stĺpci vidíte svoj aktuálny balík a čas expirácie testovacej prevádzky. Pre nákup nového balíka kliknite na Predplatiť Midasto v ľavej hornej časti navigácie.
Na stránke uvidíte výber balíka služieb a dĺžku obdobia, na ktoré si balík môžete predplatiť. Vyberte predplatné v trvaní 3, 6 alebo 12 mesiacov. Kliknite na balík Midasto, ktorý chcete využívať aj podľa toho, koľko produktov chcete v našej službe ponúkať. Cenník služieb nájdete na webovej stránke Midasto. Na výber máte balíky Starter, Basic, Business, Pro a Enterprise. V prehľadných stĺpcoch uvidíte porovnanie výhod medzi jednotlivými balíkmi.
Pod ponukou balíkov uvidíte zhrnutie predplatného a sumu k úhrade. Pokračujte vyplnením poľa Doména. Po úspešnej platbe vás kontaktujeme a naša podpora vám pomôže presunúť e-shop na uvedenú doménu do 3 pracovných dní.
Pokračujte k sekcii Fakturačné údaje, kde vyplníte údaje vašej firmy alebo vaše osobné údaje. Červenou hviezdičkou sú označené polia, ktoré je povinné vyplniť. Údaje vypĺňajte pozorne, na základe nich bude generovaná faktúra za používanie našej služby.
Prejdite k časti Spôsob platby. Označte Platbu kartou. V poslednom poli Potvrdenie nákupu označte svoj súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a s Pravidlami spracovania osobných údajov. Kliknutím na tlačidlo Dokončiť objednávku s povinnosťou platby bude vaša objednávka dokončená. Budete presmerovaní do platobnej brány. O úspešnom prijatí platby vás informujeme e-mailom, ktorý ste použili pri vytváraní e-shopu.
Rozhodli ste sa vytvoriť si vlastný e-shop? Kliknutím na tento odkaz sa vám určite podarí úspešne vytvoriť svoj e-shop. V prípade, že potrebujete poradiť, podrobný návod ako postupovať, aké možnosti vám e-shop ponúka, nájdete v sekcii Podpora na stránke midasto.sk.
V tejto časti Podpory vám predstavíme:
Na stránke midasto.sk nájdete odkaz založiť e-shop, čo prakticky znamená založenie e-shopu alebo registráciu. Na začiatok je potrebné vložiť váš e-mail.
Po zadaní emailovej adresy budete presmerovaný na stránku:
Pole „e-mail“ už pracuje s vami zadaným e-mailom, vy doplníte heslo (pozor! heslo musí obsahovať aspoň 8 znakov), následne heslo ešte raz zopakujete, zaškrtnete „nie som robot“, vyriešite úlohu a použijete funkciu Registrovať.
Vaša registrácia prebehla úspešne. Oznamuje vám to aj stránka mymidasto.sk. V ozname nájdete informáciu o potrebe aktivovať svoju e-mailovú adresu jednoduchým klikom na link, ktorý nájdete vo svojej e-mailovej schránke.
Po potvrdení e-mailovej adresy budete presmerovaný na mymidasto.sk, kde nájdete informácie o adrese a admin rozhraní vášho e-shopu. Toto rozhranie je URL adresou vášho administrátorského prístupu do e-shopu.
Horeuvedené údaje boli odoslané aj do vašej e-mailovej schránky. E-mail obsahuje taktiež kontaktné údaje na náš tím podpory, prípadné odkazy na naše ďalšie služby, ktoré v súvislosti s e-shopom budete potrebovať.
Kliknutím na admin rozhranie vášho e-shopu budete presmerovaný už do svojho e-shopu.
Po zadaní e-mailu a hesla sa dostanete do administrácie vášho e-shopu. Zobrazí sa vám náhľad stránky tak, ako ju budete neustále vidieť, preto je dobré porozumieť jednotlivým funkciám a možnostiam. Podrobnejšie návody k jednotlivým sekciám budeme postupne aktualizovať.
Je rýchly a prehľadný priestor obsahujúci všetky dôležité informácie o stave vášho e-shopu.
V hornej časti stránky sa vám ponúka možnosť Prejsť do obchodu, ktorou sa prekliknete priamo do svojho e-shopu.
Ďalšie možnosti Nástenky:
Po prihlásení do administračného rozhrania prejdite do ľavého stĺpca a kliknite na Midasto účet. Vo svojom účte uvidíte prehľad o vašom aktuálnom balíku, štatistiky využívania služby, fakturačné údaje pre nákup balíkov Midasto, a históriu objednávok balíkov Midasto. V prvej časti Midasto účtu uvidíte váš aktuálny balík a dátum začiatku a konca platnosti predplateného balíka.
Pod údajmi o trvaní vášho predplateného balíka Midasto nájdete informácie o tom, do akej miery služby využívate. Podľa týchto údajov si môžete vybrať optimálny balík služieb.
Číslo pred symbolom / označuje počet používateľov, produktov, kategórií a voľného miesta na disku, ktoré aktuálne využívate. Číslo za symbolom / označuje vrchný limit, ktorý vám váš aktuálny balík dovoľuje využiť.
V sekcii Midasto účet nájdete fakturačné údaje pre nákup balíkov Midasto a históriu objednávok balíkov Midasto. Tieto údaje sa nebudú nachádzať na faktúrach objednávok, ktoré vytvoria vaši zákazníci. Ide o údaje, ktoré sa týkajú nákupu balíkov služieb Midasto. Ak chcete zmeniť údaje na zákazníckych faktúrach, pozrite sa, ako zmeniť fakturačné údaje vo všeobecných nastaveniach.
Fakturačné údaje viazané na nákup služieb Midasto môžete zmeniť kliknutím na tlačidlo Upraviť údaje. Pod týmito údajmi nájdete históriu objednávok služieb Midasto. Nejde o objednávky, ktoré vytvorili zákazníci vášho e-shopu, ale objednávky, ktoré ste vytvorili vy, nákupom služby Midasto. Kliknutím na Faktúra v stĺpci Akcie si môžete jednotlivé faktúry opätovne stiahnuť.
Registrovali a založili ste si e-shop a teraz hľadáte spôsob ako sa v ňom zorientovať, či vykonať prvé efektívne kroky na ceste k predaju produktov a kontaktu s prvými zákazníkmi?
V tejto časti Podpory vám predstavíme:
Skôr než sa pustíte do vkladania nových produktov, je potrebné vykonať tieto prvotné nastavenia e-shopu:
V ľavom bočnom paneli nájdete okrem Prehľadu, Katalógu, Obchodu aj ponuku Pokročilé. Tu nájdete Nastavenia, prostredníctvom ktorých upravujete sekciu Platby a doprava.
V tejto časti je potrebné evidovať všetky možné spôsoby platby, ktorými chcete, aby zákazníci v e-shope platili. Každý typ platby evidujete samostatne. Aké údaje je potrebné vyplniť?
Nakoniec už len kliknete na Vytvoriť spôsob platby a nový spôsob platby je evidovaný.
V úvodnej časti sekcie Platby a doprava nájdete kompletný prehľad spôsobov platieb, ktoré umožníte zákazníkom využívať.
V tejto časti je potrebné evidovať všetky možné spôsoby dopravy, ktoré chcete ponúkať ako možnosť zákazníkom v e-shope. Všimnite si tiež informáciu na začiatku evidencie: cenu dopravy je možné nastaviť až po uložení základných informácií o tomto spôsobe dopravy. Každý spôsob dopravy evidujete samostatne. Aké údaje teda potrebujete vyplniť?
Nakoniec už len kliknete Uložiť a nový spôsob dopravy je evidovaný.
V úvodnej časti sekcie nájdete aj kompletný prehľad spôsobov dopravy, ktoré umožníte zákazníkom využívať. Zobrazuje sa názov spôsobu dopravy, povolený spôsob platby pri konkrétnom type dopravy, krajiny, do ktorých je možné objednávku zaslať.
V tejto sekcii môžete pridať vaše kamenné predajne, ktoré môžu slúžiť ako odberné miesto na vyzdvihnutie tovaru alebo ako kontakt.
Sekciu nájdete v ľavom menu na Pokročilé – Nastavenie – Kamenné predajne.
Pridať novú kamennú predajňu môžete po kliknutí na ikonu + (plus) v pravom hornom rohu okna Kamenné predajne.
Po zobrazení okna Nová kamenná predajňa môžete vyplniť základné údaje o polohe vašej kamennej predajne. Ak si želáte túto kamennú predajňu využívať ako miesto osobného odberu tovaru, zaškrtnite check box Vyzdvihnutie tovaru.
Po vyplnení údajov o novej kamennej predajni potvrdíte jej vytvorenie kliknutím na tlačidlo Vytvoriť záznam o predajni.
Po vytvorení novej kamennej predajne sa dostaneme na zoznam všetkých vytvorených kamenných predajní. V stĺpci Akcie môžeme predajňu kliknutím na dané tlačidlo Upraviť alebo Vymazať.
V ľavom bočnom paneli je časť Pokročilé, kde nájdete sekciu Nastavenia. V tejto časti si postupne pridáte názov e-shopu, logo, nastavíte kontaktné a fakturačné údaje, vytvoríte obchodné podmienky.
V tejto sekcii nastavíte názov e-shopu, vaše kontaktné údaje a logo e-shopu. Zmeny potvrdíte funkciou uložiť nastavenia. Ďalej je potrebné nastaviť fakturačné údaje, ktoré budú používané pri objednávkach, faktúrach a podobne. Po vyplnení opäť potvrdíte zmeny cez uložiť nastavenia.
V časti Nákupný proces je potrebné, aby ste uviedli URL adresy povinných stránok, ktorými sú Ochrana osobných údajov a Obchodné podmienky. V procese vytvárania objednávok budú figurovať odkazy na tieto povinné stránky zobrazujúce dôležité údaje. V sekcii Objednávky nájdete prehľad objednávok a stav v akom sa nachádzajú.
V tejto sekcii nastavíte fakturačné údaje svojej firmy. Tieto nastavenia a vložené údaje budú zobrazované pri objednávkach. V časti Poznámka je potrebné uviesť informáciu o zápise v Obchodnom registri. Vložené údaje potvrdíte klikom na Uložiť nastavenia.
V sekcii Nákupný proces nastavíte nákup vložením URL adries povinných stránok. Konkrétne ide o stránky odkazujúce na Ochranu osobných údajov a Obchodné podmienky.
Pre nastavenie faktúr prejdite do Pokročilé – Nastavenia – Faktúry. V tejto sekcii vyplňte údaje pre automatické generovanie faktúr pre zákazníka.
Vyplňte údaje:
Po vyplnení údajov kliknite na Uložiť údaje.
Pre nastavenie automatických e-mailových správ, ktoré zákazník dostane napríklad po úspešnej objednávke alebo po prijatí platby, prejdite v ľavom menu stĺpci na Pokročilé – Nastavenia – E-maily. Tu uvidíte prehľad automatických e-mailov pre všetky zmeny v stave objednávok.
Ak chcete upraviť text e-mailov, kliknite na Upraviť. Navrchu stránky uvidíte Dynamické údaje. Tie sa v e-maily automaticky zmenia na údaje zákazníka, ktorému je e-mail určený (napríklad číslo objednávky).
Pod týmito údajmi nájdete všeobecné nastavenia e-mailu. Zaškrtnite polia s informáciami, ktoré chcete v e-maily zobrazovať. Nižšie vyplňte text e-mailu. Ak zaškrtnete pripojiť objednávku alebo pripojiť faktúru, tieto dokumenty budú zákazníkovi zaslané v prílohe e-mailu. Všeobecný text sa použije ak nie je nastavený text pre konkrétny spôsob platby. Pod všeobecným textom môžete upraviť text e-mailu pre jednotlivé spôsoby platby.
Pre nastavenie okna cookies, ktoré sa vašim zákazníkom zobrazí na stránke, prejdite na Pokročilé – Nastavenia – Súbory cookies v ľavom stĺpci menu. Súbory cookies sú malé súbory uložené v počítači používateľa. Sú navrhnuté tak, aby uchovávali určité množstvo údajov špecifických pre konkrétneho klienta a webovú stránku.
Vďaka týmto súborom zistíte, ako sa zákazník na vašom webe správa a uložiť si dáta o jeho prehliadaných podstránkach alebo produktoch. Súbory cookies sú dôležité pre ukladanie zákazníkových preferencií (o aké produkty má záujem) a retargeting.
Lištu s oznámením o používaní súborov cookies odporúčame zobrazovať. Vyplňte text oznamu, texty tlačidiel, farbu textov a farbu pozadia. Text v okne informuje návštevníkov vašej stránky o tom, čo sú súbory cookies. Ak v tejto sekcii vykonáte zmeny, kliknite na fialové tlačidlo Uložiť nastavenia.
Keďže všetky špecifické vlastnosti produktu vkladáte cez atribúty, je potrebné, pre uľahčenie práce, vyplniť najprv sekciu Atribúty, doplniť jednotlivé vlastnosti, ktoré chcete k produktu pridávať, ako aj špecifické hodnoty atribútu. Viac informácií o atribútoch nájdete na tomto odkaze. Podobne je potrebné postupovať v prípade sekcie kategórie. Aj túto je potrebné vyplniť ešte pred akýmkoľvek ďalším pridávaním produktov.
Máte za sebou už všetky dôležité úvodné nastavenia? Chcete začať pridávať produkty do vášho e-shopu? Čítajte ďalej a poradíme vám ako postupovať.
V tejto časti Podpory sa dozviete viac:
Po prihlásení do svojho e-shopu sa ocitnete na úvodnej Nástenke.
V bočnom paneli vľavo nájdete prehľad jednotlivých sekcií e-shopu, ktorých ovládanie zistíte jednoducho pomocou našich manuálov a ktoré budete ako administrátor aktívne využívať. Pod Nástenkou sa v druhej skupine Katalóg hneď v prvom riadku nachádza sekcia Produkty.
Kliknutím na Produkty sa zobrazí prehľadný zoznam všetkých vašich pridaných produktov (vo vašom prípade je zatiaľ prázdny, keďže sa produkty ešte len chystáte pridávať).
Na stránke nájdete funkciu Pridať produkt, možnosť Vyhľadávanie, v ktorej si viete podľa jednotlivých parametrov vyhľadávať v pridaných produktoch.
V spodnej časti stránky nájdete zoznam pridaných produktov spolu s ďalšími funkcionalitami.
V sekcii produkty, v pravej časti stránky, nájdete fialový kruh so symbolom „+”.
Kliknutím na tento symbol budete presmerovaný na samostatnú stránku Nový produkt – všeobecné, vyplnením ktorej pridáte nový produkt. Teraz si postupne prejdeme jednotlivé požadované informácie. Povinné informácie sú označené symbolom červenej hviezdičky.
Najprv si zvolíte aký typ produktu sa chystáte pridávať. Na základe výberu vám neskôr systém e-shopu umožní pridávať isté množstvo jednotlivých variácií produktu ako sú farba, veľkosť, špecifická cena pri každej kombinácii.
V hornej časti zobrazenej kategórie Produkty sa zobrazuje sekcia Vyhľadávanie. Vyplnením jednotlivých údajov, pričom vypĺňate aspoň jeden údaj, vyhľadávate konkrétny produkt v zozname skôr pridaných produktov.
Pod možnosťou Vyhľadávanie sa zobrazuje tiež zoznam produktov, ktoré máte už pridané v e-shope.
Každý jeden produkt je možné rozkliknúť a ďalej upravovať. V riadku každého produktu sa zobrazuje informácia: aktívny/ neaktívny, ktorá bližšie špecifikuje stav produktu, jeho viditeľnosť v ponuke e-shopu.
Funkcia Rýchly náhľad – zobrazíte základný popis produktu.
Funkcia Upraviť – použitím ikony sa dostanete do sekcie úprava produktu, kde môžete upravovať jednotlivé informácie o produkte (ako pri nahrávaní nového produktu, avšak okrem záložky Všeobecné, pribudli už aj ďalšie – rozmery, cena,…).
Funkcia Akcie – kliknutím rolujete prehľad možností, ktoré viete v súvislosti s produktom vykonať:
Máte za sebou úspešne prvé kroky vo vašom e-shope a premýšľate, čo ďalej? Po úvodných nastaveniach, v ktorých ste evidovali názov firmy, logo, nastavili ste fakturačné údaje, platby, dopravu a e-maily, sa môžete presunúť do ďalšej časti, týkajúcej sa nahrávania produktov.
V tejto časti Podpory sa dozviete:
Atribúty alebo vlastnosti, sú doplňujúce informácie k produktu, pomocou ktorých môžete produkt popísať špecifickejšie. Tieto atribúty zvyknú byť spoločné pre viacero produktov vo vašom e-shope.
V ľavom bočnom paneli nájdete v sekcii Katalóg kategóriu Atribúty. Kliknutím na túto kategóriu sa dostanete na Prehľad možných charakteristík vašich produktov.
V pravej časti zobrazenej kategórie Atribúty nájdete fialovú ikonu, použitím ktorej viete pridať nový atribút.
Je potrebné, aby ste polia označené „*“ vyplnili, nakoľko ide o povinné políčka.
Po vyplnení týchto polí zostáva vytvoriť nový atribút – použitím ikony Vytvoriť atribút.
V kategórii Atribúty produktov je k dispozícii zoznam atribútov produktov publikovaných na vašom e-shope.
V zozname vám ponúkame možnosť zvoliť si počet záznamov zobrazených na stránke (od 10 do 100 záznamov), prípadne v atribútoch vyhľadávať – v pravej časti zoznamu sa nachádza pole pre vyhľadávanie.
Čo znamenajú jednotlivé hodnoty a funkcie zoznamu? Tu je prehľad základných pojmov:
Po vykonaní úvodných nastavení je potrebné vytvoriť štruktúru, do ktorej budete jednotlivé produkty pridávať. K tomu vám pomôže sekcia Kategórie, vďaka ktorej jednoducho a efektívne rozmiestnite jednotlivé produkty do vami zvolených a vytvorených kategórií.
V tejto časti Podpory sa dozviete:
Kategórie sú akési množiny, do ktorých vkladáte konkrétny produkt. Na základe spoločnej „vlastnosti” alebo iného vami zvoleného kritéria sú podobné produkty zoskupené v jednej kategórii, čím umožňujete efektívnu a ľahkú orientáciu zákazníkom vo vašom e-shope, ako aj sami sebe. V tejto sekcii viete tiež upravovať štruktúru kategórií.
V ľavom bočnom paneli nájdete sekciu Kategórie, ktorou sa presuniete na stránku Štruktúra kategórií, v ktorých sú vaše produkty uložené.
Použitím fialovej ikony „+“ sa presuniete do novej kategórie. Vyplnením jednotlivých polí vytvoríte novú kategóriu. Povinné polia sú označené červenou hviezdičkou.
V prípade, že máte všetky požadované polia, prípadne vami zvolené ako ďalšie doplnkové, vyplnené, stačí použiť ikonu uložiť kategóriu, ktorú nájdete v spodnej časti stránky a uloží sa nová kategória.
V sekcii Štruktúra kategórií ponúkame možnosť upraviť túto štruktúru. Myškou kliknete na kategóriu, ktorú chcete presunúť. Jednoduchým ťahom presúvate kategórie do poradia, aké potrebujete. Kliknutím na nadradenú kategóriu presúvate spolu s ňou aj ďalšie. V prípade, že chcete meniť poradie a zoskupenie aj tých najšpecifickejších kategórií, je potrebné myšou kliknúť na každú osobitne.
V riadku každej kategórie nájdete ikony:
Po vykonaní zmien je potrebné použiť fialové pole uložiť štruktúru, aby sa prevedené zmeny uložili a vy ste tak mohli v tvorbe, či úprave e-shopu pokračovať.
V tejto sekcii môžete nastaviť, ako bude vyzerať váš e-shop. Volíte si typ a farbu témy e-shopu a blogu, hlavičku či zobrazenie výrobcov a značiek v spodnej časti stránky.
Sekciu nájdete v ľavom menu na Pokročilé – Vzhľad – Všeobecné nastavenia.
Vzhľad e-shopu najviac ovplyvňuje výber témy. K dispozícii máte na výber tri témy, ktoré si môžete zvoliť v možnosti Šablóna e-shopu. Zmena témy ovplyvňuje rozloženie produktov, vzhľad vyskakovacieho menu a celkový vzhľad stránky. Farbu témy zmeníte v možnosti Farba témy, ktorá zmení tlačidlá, ikony a ďalšie prvky podľa zvolenej farby.
Po úprave šablóny e-shopu je potrebné uložiť zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť nastavenia, ktoré sa nachádza v spodnej časti stránky.
V okne Základné nastavenia vzhľadu môžete vypnúť alebo zapnúť zobrazenie topbaru vo vašom e-shope. Topbar sa zobrazuje v hornej časti stránky a je rovnaký na všetkých podstránkach. Nachádzajú sa v ňom linky na vybrané podstránky či možnosť prihlásiť sa alebo sa zaregistrovať.
Po úprave topbaru je potrebné uložiť zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť nastavenia, ktoré sa nachádza v spodnej časti stránky.
Na výber máte 5 druhov štýlov hlavičiek. Zo zoznamu v možnosti Štýl hlavičky si vyberte dizajn, ktorý najviac vyhovuje vašim potrebám.
Po úprave štýlu hlavičky je potrebné uložiť zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť nastavenia, ktoré sa nachádza v spodnej časti stránky.
Posledné z nastavení patria zobrazeniu blogových príspevkov na e-shope v možnosti ID témy blogu na front-ende a tiež možnosti zobrazovať zoznam výrobcov alebo značiek v spodnej časti stránky vybraním zo zoznamu Zobraziť výrobcov alebo značky v spodnej časti stránky.
Po úprave základných nastavení vzhľadu je potrebné uložiť zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť nastavenia, ktoré sa nachádza v spodnej časti stránky.
V tejto sekcii môžete nastaviť automatické úpravy produktov. Nájdete ich v ľavom menu stĺpci Pokročilé – Nastavenie – Produkty.
Zaškrtnutím check boxu nastavíte, že pri úprave variabilného produktu sa automaticky použijú zmenené detaily aj na jednotlivých variáciách produktu. Po nastavení automatických úprav je potrebné uložiť zmeny kliknutím na tlačidlo Uložiť nastavenia.