SEO, inak povedané optimalizácia pre vyhľadávače, je disciplína marketingu, ktorej cieľom je zvýšiť množstvo organických návštev (nie platených) z vyhľadávačov ako sú Google, Bing a iné. SEO sa realizuje naprieč inými súčasťami marketingu. Teda ak využívate jeho princípy, môže pomôcť aj iným formám marketingu. SEO určite využijete, ak realizujete komplexnejšiu marketingovú stratégiu alebo si len potrebujete vylepšiť web a získať viac návštevníkov, či lepšie konverzie.
SEO ovplyvňuje množstvo faktorov, ktoré sú buď externé alebo súvisiace s vaším webom, obsahom či aktivitami, ktoré realizujete online. Ak chcete, aby ste mali web vo výsledkoch vyhľadávania na vyšších pozíciach pre relevatné kľúčové slová alebo frázy, mali ste brať ohľad na SEO. Rozhoduje kvalita technického riešenia vášho webu aj spracovanie a druhy obsahu. Z externých faktorov je to množstvo služieb, sociálnych sietí a aj to, ako ich využívate. Nezabudnite na budovanie povedomia v rámci tém, ktoré prepoja vás a vašich zákazníkov.
Ak vlastníte web alebo interntový obchod a chcete predávať, organická návštevnosť je kľúčovým zdrojom návštevníkov, teda potenciálnych zákazníkov. Je to hlavne z dôvodu, že ľudia využívajú vyhľadávače, a s nimi spojené služby, na hľadanie informácií. Vyhľadávače poskytujú zoznam stránok, na ktorých je daná informácia dostupná (pozrite SERP). Najväčší vyhľadávač na svete je Google. Ak vašu stránku nezaradí alebo nebudete indexovaný, tak vám môže uniknúť množstvo návštev.
Ľudia využívajú na vyhľadávanie kľúčové slová a frázy, ktoré zadávajú do vyhľadávacieho poľa. Môžu využívať aj hlasové vyhľadávanie (tiež založené na frázach a vetách). Výsledky vášho vyhľadávania sú unikátne a ovplyvňuje ich nastavenie jazyka vo vašom prehliadači, lokalita, predchádzajúce vyhľadávania a iné preferencie. Váš web sa ocitne vo výsledkoch vyhľadávania ideálne na prvých dvoch stránkach, ak je optimalizovaný pre vyhľadávače a ponúka relevantný obsah, produkty, informácie a pod.
Optimalizácii webstránky pre vyhľadávač môže porozumieť v základoch každý. Reálne k tomu treba množstvo skúseností či už vývoja webu, online marketingu a tvorby obsahu na webe, ktoré človek nezíska za týždeň ani za pár mesiacov. Ako majiteľ firmy, internetového obchodu alebo živnostník by ste mali vedieť, čo je SEO už len kvôli jednaniu s dodávateľmi a komunikáciou s ľudmi z marketingu.