Oplatí sa blogovať ako hosť?

Hosťovské blogovanie (guest blogging) môže vášmu podnikaniu priniesť mnohé výhody. Získate ním užitočné spätné linky, ktoré vám pomôžu umiestniť sa vyššie vo vyhľadávaní, vďaka čomu sa vaše meno stane známe a dozvie sa o vás nové publikum. To všetko síce znie skvelo, no mnohí ľudia si tento krok poriadne nepremyslia a nakoniec jeho realizáciou doslova strácajú čas. Zdá sa vám to komplikované? Žiaden stres! Povieme vám, ako sa vyhnúť hlúpym chybám a ako strategicky využiť hosťovské blogovanie na posilnenie vašich marketingových aktivít.

Prečo skúsiť hosťovské blogovanie?

Ako prvé si musíte uvedomiť, že hosťovské blogovanie naozaj nie je pre každého, preto nemusí byť najlepším rozhodnutím ani pre vás.

Tu sú tri hlavné výhody, kvôli ktorým sa hosťovské blogovanie vyplatí:

  • budovanie vašej značky,
  • zvýšenie návštevnosti,
  • spätné odkazy.

Hosťovské blogovanie sa vám vyplatiť nemusí, ak:

  • nemáte dostatok času a ľudských zdrojov,
  • nemáte naplánovanú stratégiu blogovania,
  • nemáte pripravenú všeobecnú marketingovú stratégiu.

Hosťovské blogovanie musí byť vždy súčasťou väčšej marketingovej stratégie. Vždy musíte presne vedieť, prečo doň investujete čas a peniaze. Tak napríklad, ak chcete začať s budovaním vašej značky a na trhu sa chcete predstaviť ako autorita, musíte hľadať blogy, ktoré sú relevantné v oblasti vášho podnikania. Ak chcete získať väčšiu prirodzenú návštevnosť, musíte nájsť publikum, pre ktoré sú vaše produkty alebo služby zaujímavé. Ak sa chcete umiestniť vyššie vo vyhľadávaní konkrétnych kľúčových slov, musíte blogovať ako hosť na stránkach s vyššou autoritou domény a písať články, ktoré budú zahŕňať tieto kľúčové slová.

Každá marketingová aktivita by sa mala merať a hosťovské blogovanie nie je výnimkou. Keď niekde uverejníte článok ako hosť, nezabudnite merať návštevnosť, ktorú vám prinesie. Ak už investujete čas do konceptu a spracovania článku, musíte tiež vedieť, akú mal pre vás článok hodnotu.

Ako nájsť najlepšie príležitosti?

Začať s hosťovským blogovaním nie je až také jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Samozrejme, písať pre blog s nízkou návštevnosťou ťažké nebude. Ak však chcete písať pre kvalitné a vysoko hodnotené blogy, potrebujete tiež poskytnúť kvalitné články. Väčšina takýchto blogov dostáva denne desiatky až stovky žiadostí od ľudí, ktorí by na ich blogu chceli uverejniť svoj článok. Ak túto šancu chcete dostať práve vy, musíte byť naozaj dobrí.

Ako nájsť dobré príležitosti?

  • Používajte Google! Hľadajte „(vaše kľúčové slovo) blog“ alebo podobné frázy.
  • Pozorujte, čo robí vaša konkurencia! Moz má k dispozícii výborný nástroj, Open Site Explorer, ktorý vám umožní sledovať vašich konkurentov. Veď ak majú oni spätný na link na nejakej stránke, prečo by ste ho tam nemohli mať aj vy?
  • Informujte sa o blogoch a stránkach, ktoré majú vplyv na oblasť, v ktorej podnikáte. Tak ľahko zistíte, pre koho títo ľudia píšu a tiež budete mať stále pod palcom najnovšie relevantné trendy a témy.

Predtým než sa rozhodnete kontaktovať správcov jednotlivých blogov, musíte mať správne informácie. Do ničoho sa bezhlavo nehrňte. Ako sme už spomínali, veľké a vysoko hodnotené blogy dostávajú mnoho žiadostí o spoluprácu, preto u nich nedostane šancu každý. Musíte sa pripraviť. Predtým, než im napíšete email, odpovedajte si na pár otázok: Aké publikum priťahuje tento blog? Je pre mňa toto publikum zaujímavé? Budem ja zaujímavý pre publikum? Aký štýl písania má tento blog? Pre koho píšem (začiatočníci, pokročilí, experti)? Je tento blog vhodný pre moje podnikanie? Komu konkrétnemu ponúkam svoj článok? Áno, potrebujete konkrétne meno.

Vyvarujte sa častých chýb, ktoré robievajú hosťovskí blogeri.

Svoju šancu na úspech podstatne zvýšite, ak sa budete držať niekoľkých základných pravidiel, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa častým chybám:

  • Prispôsobený email. Neposielajte každému ten istý skopírovaný email. Zistite si meno toho, kto váš email dostane a prispôsobte ho konkrétnej osobe. Upravte text tak, aby sedel na stránku, pre ktorú máte záujem písať. Spomeňte aj to, o čom presne by ste chceli na ich stránke písať.
  • Nepíšte tomu istému človeku stále dookola. Aj správcovia blogov sú ľudia, ktorých trpezlivosť má svoje hranice. Rýchlo ich nahneváte, ak im budete každý týždeň posielať ten istý skopírovaný email, lebo si nepamätáte, že ste im už raz písali. Vytvorte si databázu, do ktorej si budete zapisovať všetky blogy a mená ľudí, s ktorými ste komunikovali. Vyhnete sa tak trápnej situácii.
  • Pozor na gramatické chyby. Ako chcete niekoho presvedčiť, že pre nich napíšete kvalitný článok, keď je váš úvodný email plný chýb a preklepov?
  • Nemýľte si hosťovské blogovanie s reklamou. Naozaj to nie je to isté. Tento fakt si musíte uvedomiť ešte predtým, než niekomu pošlete svoj úvodný email. Žiadna blog stránka nemá záujem o vaše PR články. Váš článok by mal byť predovšetkým kvalitný a ponúknuť návštevníkom zaujímavé čítanie. Všetky linky by mali byť v časti s vašimi údajmi na konci článku, nie v článku samotnom.

Ako ste sa rozhodli? Skúsite hosťovské blogovanie? Dúfame, že vám naše tipy pomôžu.

Comments are closed.