Hosťovské blogovanie (guest blogging) môže vášmu podnikaniu priniesť mnohé výhody. Získate ním užitočné spätné linky, ktoré vám pomôžu umiestniť sa vyššie vo vyhľadávaní, vďaka čomu sa vaše meno stane známe a dozvie sa o vás nové publikum. To všetko síce znie skvelo, no mnohí ľudia si tento krok poriadne nepremyslia a nakoniec jeho realizáciou doslova strácajú čas. Zdá sa vám to komplikované? Žiaden stres! Povieme vám, ako sa vyhnúť hlúpym chybám a ako strategicky využiť hosťovské blogovanie na posilnenie vašich marketingových aktivít.
Ako prvé si musíte uvedomiť, že hosťovské blogovanie naozaj nie je pre každého, preto nemusí byť najlepším rozhodnutím ani pre vás.
Hosťovské blogovanie musí byť vždy súčasťou väčšej marketingovej stratégie. Vždy musíte presne vedieť, prečo doň investujete čas a peniaze. Tak napríklad, ak chcete začať s budovaním vašej značky a na trhu sa chcete predstaviť ako autorita, musíte hľadať blogy, ktoré sú relevantné v oblasti vášho podnikania. Ak chcete získať väčšiu prirodzenú návštevnosť, musíte nájsť publikum, pre ktoré sú vaše produkty alebo služby zaujímavé. Ak sa chcete umiestniť vyššie vo vyhľadávaní konkrétnych kľúčových slov, musíte blogovať ako hosť na stránkach s vyššou autoritou domény a písať články, ktoré budú zahŕňať tieto kľúčové slová.
Každá marketingová aktivita by sa mala merať a hosťovské blogovanie nie je výnimkou. Keď niekde uverejníte článok ako hosť, nezabudnite merať návštevnosť, ktorú vám prinesie. Ak už investujete čas do konceptu a spracovania článku, musíte tiež vedieť, akú mal pre vás článok hodnotu.
Začať s hosťovským blogovaním nie je až také jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Samozrejme, písať pre blog s nízkou návštevnosťou ťažké nebude. Ak však chcete písať pre kvalitné a vysoko hodnotené blogy, potrebujete tiež poskytnúť kvalitné články. Väčšina takýchto blogov dostáva denne desiatky až stovky žiadostí od ľudí, ktorí by na ich blogu chceli uverejniť svoj článok. Ak túto šancu chcete dostať práve vy, musíte byť naozaj dobrí.
Predtým než sa rozhodnete kontaktovať správcov jednotlivých blogov, musíte mať správne informácie. Do ničoho sa bezhlavo nehrňte. Ako sme už spomínali, veľké a vysoko hodnotené blogy dostávajú mnoho žiadostí o spoluprácu, preto u nich nedostane šancu každý. Musíte sa pripraviť. Predtým, než im napíšete email, odpovedajte si na pár otázok: Aké publikum priťahuje tento blog? Je pre mňa toto publikum zaujímavé? Budem ja zaujímavý pre publikum? Aký štýl písania má tento blog? Pre koho píšem (začiatočníci, pokročilí, experti)? Je tento blog vhodný pre moje podnikanie? Komu konkrétnemu ponúkam svoj článok? Áno, potrebujete konkrétne meno.
Svoju šancu na úspech podstatne zvýšite, ak sa budete držať niekoľkých základných pravidiel, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa častým chybám:
Ako ste sa rozhodli? Skúsite hosťovské blogovanie? Dúfame, že vám naše tipy pomôžu.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]