Marketingová automatizácia

Nebolo by pre vás zaujímavé, keby ste mohli jeden deň nič nerobiť, prípadne venovať pozornosť zanedbávaným úlohám a marketing by sa spravil sám? Nie je to až také nereálne. Existuje riešenie, ktoré za vás môže urobiť kúsok práce a zefektívni marketingový proces. Je ním marketingová automatizácia.

Čo je marketingová automatizácia?

Automatizácia marketingu sa týka softvéru, ktorý za vás automatizuje váš marketing. Softvér je navrhnutý tak, aby vám pomohol určiť priority a vykonať vaše marketingové úlohy efektívnejšie. Mnoho marketingových oddelení automatizuje opakujúce sa úlohy, ako je e-mailový marketing, zverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach alebo dokonca reklamné kampane. Automatizácia marketingových aktivít ušetrí váš čas, nebude mať negatívny vplyv na autenticitu obsahu, ktorý vytvárate, a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť vaše ciele.

Ak zverejňujete dobrý obsah, vytvárate stály prísun nových a organických potenciálnych zákazníkov a ste pripravení rozšíriť svoje úsilie, je pravdepodobné, že je čas zamerať sa na stratégiu automatizácie marketingu.

Postup v oblasti automatizácie marketingu

Pri navrhovaní svojej stratégie automatizácie marketingu nezabudnite na nasledujúci osvedčený postup:

  1. Definujte a prezentujte svoje ciele – použite skutočné čísla na prezentovanie investície do platformy automatizácie marketingu zainteresovaným stranám.
  2. Spolupracujte s ostatnými tímami – vaša stratégia automatizácie marketingu sa dotkne niekoľkých tímov vo vašej spoločnosti. Skôr ako začnete, získajte ich súhlas.
  3. Vytvorte vizualizácie procesov – pomocou podrobných diagramov pracovného toku automatizácie marketingu môžete efektívne predstaviť svoje ciele celej organizácii.
  4. Pripravte sa na segmentáciu databázy – zvážte svoje údaje o zákazníkoch a popremýšľajte, koho by ste chceli angažovať a prečo.
  5. Pripravte svoju obsahovú stratégiu – vytvárajte zaujímavý, pútavý a relevantný obsah určený na dosiahnutie všetkých fáz životného cyklu zákazníka.
  6. Plánujte pomalé zavádzanie – otestujte včas, ktorý softvér na automatizáciu vám najviac vyhovuje, aby ste mali čo najvyššiu šancu na úspech.
  7. Analyzujte za pochodu – zistite, čo funguje a čo nie. Využite čas, ktorý získate z automatizácie na to, aby ste sa ponorili do analýzy a vykonali potrebné zmeny.
Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto