Pokiaľ sa zaoberáte optimalizáciou pre vyhľadávače, kľúčové slová sú pre vás alfou a omegou. Rozdeľujeme ich na short tail kľúčové slová a long tail kľúčové slová, tzv. kľúčové slová s dlhým chvostom. Vysvetlíme si, čo sú long tailové kľúčové slová a prečo by ste ich mali používať.
Long tailové kľúčové slová, z ang. Long-Tail Keywords, sú dlhšie a konkrétnejšie frázy, ktoré návštevníci pravdepodobne použijú, keď sa blížia k nákupu alebo keď používajú hlasové vyhľadávanie. Za long-tail zvyčajne označujeme všetky výrazy dlhšie ako 4 slová. Môžu sa zdať trochu intuitívne, ale sú nesmierne cenné, ak viete, ako ich použiť.
Príklad:
Ak zadáte do vyhľadávača slovo „nábytok“ (označuje sa aj ako „hlavný výraz“), je malá šanca, že na konci nakúpite. Ak ale zadáte konkrétnejšiu frázu, „nábytok do detskej izby z mahagónového dreva“, pravdepodobne nakúpite, ak nájdete čo hľadáte.
S kratšími kľúčovými slovami môže byť konkurencia v hodnotení silná, ale návštevy môžu byť rozptýlené a ROI (návratnosť investícií) môže byť nízka. Vďaka použitiu long tailových kľúčových slov síce pritiahnete menej návštev, ale ROI bude oveľa vyššia. Na váš web pritiahnete presne to publikum, ktoré hľadáte, a ktoré bude oveľa bližšie k nákupu, ako u vašich konkurentov.
Long tailové kľúčové slová sú užitočné pre firmy, ktoré chcú, aby sa ich obsah zaraďoval do organického vyhľadávania Google. Sú však ešte cennejšie pre inzerentov, ktorí prevádzkujú marketingové kampane s plateným vyhľadávaním.
Pokiaľ ponúkate ceny za long tail kľúčové slová, CPC (cena za kliknutie) je omnoho nižšia, pretože existuje menšia konkurencia.
Vďaka zacieleniu dlhších a konkrétnejších kľúčových slov vo svojich kampaniach Google Ads môžete získať vyššie poradie reklám v relevantných vyhľadávaniach bez toho, aby ste za každé kliknutie museli platiť príplatok.