„S kvalitným obsahom toho viac predáte!“ sú slová, ktoré dnes opakuje asi každý marketingový guru. Je pravda, že kvalitný obsah vám pomôže nadviazať bližšie vzťahy s vašim publikom a Google ho tiež miluje. Znie to ako výhra pre vás aj pre vaše podnikanie. No vytvoriť skutočne dobrý obsah nie je vôbec ľahké. Mnohé firmy tvoria obsah len preto, že to robia aj ostatní, alebo kvôli tomu, lebo je to práve v móde. Neuvedomujú si, akú silu obsah v skutočnosti má. Dovoľte mi podeliť sa s vami o štyri jednoduché tipy, ktoré vám pomôžu vypracovať kvalitný obsahový plán, skutočne prinášajúci výsledky.
Aké sú vaše ciele? Bez odpovede na túto otázku sa ďalej nepohnete. Svoje podnikanie poznáte najlepšie práve vy. Len vy viete, čo chcete prostredníctvom vášho obsahu dosiahnuť. Tak napríklad:
Ak už niekoľko rokov obsah tvoríte, mali by ste ho znova prehodnotiť. Odráža vaša stará obsahová stratégia vaše momentálne ciele? Aké sú výsledky? Čo by ste mohli tento rok zlepšiť?
Osobnosť kupujúceho je veľmi dôležitá. Ak viete, čo sa vašim zákazníkom páči, bude pre vás ľahké vytvoriť obsah, ktorý ich zaujme. Vďaka nemu sa potom stanú súčasťou procesu predaja.
Predstavte si napríklad, že vaše cieľové publikum sú mamičky vo veku 25 až 40 rokov. Možno predávate detské oblečenie, ktoré bábätkám pomáha lepšie spať. Je jasné, že vaše témy by mali zahŕňať detský spánok – ako pomôcť deťom lepšie spať, rozhovory s odborníkmi, tipy na aplikácie s rôznymi upokojujúcimi melódiami, atď. Nesmiete však zabudnúť, že vaše publikum zaujímajú aj iné témy. V prípade mladých mamičiek to môže byť dojčenie, správne stravovanie pre deti, plienky, detský vývoj, zdravie a iné podobné témy, ktorým sa môžete v rámci svojho obsahu venovať. Aj keď tieto témy nezahŕňajú konkrétne váš produkt, môžu vám pomôcť prilákať nové publikum.
Povedzme, že nejaká mamička vyhľadáva články o správnom detskom stravovaní. Nájde váš článok, ktorý ju zaujme. Rozhodne sa prečítať si aj iné články na vašom blogu a tam zistí, že pomáhate aj s detským spánkom, čím sa nakoniec dostane k vášmu produktu.
Na základe vašich cieľov a cieľového publika si určite druh obsahu, ktorý chcete vytvárať. Už poznáte osobnosť svojich kupujúcich, takže viete, či radšej čítajú alebo pozerajú videá, ktoré média sledujú najviac a ktoré sociálne siete najradšej používajú.
Druhy obsahu môžete aj kombinovať. Vráťme sa k mamičkám z predošlého príkladu. Veľa času trávia na Facebooku, kde diskutujú o svojom živote, deťoch a manželoch. Milujú facebookové súťaže a často zdieľajú motivačné obrázky s citátmi o materstve. Chcú byť informované, aby mohli byť dobrými matkami, preto čítajú veľa o nových trendoch v oblasti rodičovstva. Smejú sa a plačú nad videami s deťmi a zvieratkami. Vďaka týmto informáciám vieme uhádnuť, aký druh obsahu by túto konkrétnu cieľovú skupinu najviac zaujal:
Každých pár mesiacov môžete vyhodnotiť výsledky, ktoré dosiahli rôzne druhy obsahu. Vďaka tomu uvidíte, čo malo u vašej cieľovej skupiny najväčší úspech. Pamätajte si, naučiť sa, ako správne spravovať obsah trvá veľmi dlho. Krajina a kultúra sú tiež veľmi dôležité faktory, ktoré toho môžu veľa ovplyvniť. Mladé mamičky z Nemecka na váš obsah zareagujú inak ako mamičky v rovnakom veku z Veľkej Británie. Aj keď sú tieto dve krajiny relatívne blízko pri sebe, vaše výsledky sa môžu výrazne líšiť. Nezabúdajte na to, ak tvoríte obsah pre trhy v rôznych krajinách.
Tak už viete všetko o vašej cieľovej skupine. Viete tiež, aké sú vaše ciele a aký druh obsahu chcete tvoriť. Konečne môžete s istotou prejsť k poslednému kroku, ktorým je samotné vytvorenie obsahového plánu. Ešte predtým, než sa vrhnete na tabuľku s perfektným plánom, je tu posledná otázka, na ktorú musíte odpovedať. Aké prostriedky máte k dispozícii a ako často ste schopní publikovať kvalitný obsah? Odpoveď vám určí, s akou pravidelnosťou by ste mali publikovať. Pravidelnosť je pri obsahovom pláne veľmi dôležitá. Vďaka nej vaše publikum vie, kedy sa môže tešiť na nový obsah.
Na tvorbu obsahového plánu nepotrebujete žiaden špeciálny softvér. Úplne vám postačí Excel alebo Google Spreadsheets. Plán však musí obsahovať:
Obsahový plán si pripravujte na niekoľko mesiacov dopredu. Stále ho môžete zmeniť, no je dobré mať jasnú predstavu, kam chcete smerovať. Pamätajte si, že váš plán sa musí stále zhodovať s vašimi cieľmi.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]