Konverzná cesta

Ak vlastníte firemnú webovú stránku či e-shop, vaším cieľom je premeniť návštevníkov webu na potenciálnych zákazníkov tým, že ponúknete zaujímavý obsah, za ktorý budú chcieť poskytnúť svoje kontaktné informácie. Ako teda môžete optimalizovať svoje konverzie? Vytvorením konverzných ciest, ktoré budú optimalizované na čo najefektívnejšiu premenu návštevníkov na potenciálnych zákazníkov.

Čo je konverzná cesta?

Konverzná cesta je proces, pomocou ktorého sa anonymný návštevník webu stáva potenciálnym zákazníkom a na konci ktorého vykoná konverziu, ktorú očakávame. Môže ísť o zadanie e-mailovej adresy, nákup produktu, vyplnenie formulára a iné. Konverzná cesta predstavuje súhrn krokov, ktoré návštevník stránky vykoná ped dosiahnutím tohto cieľu. Pozostáva zo zaujímavej ponuky obsahu, výziev na akciu, vstupnej stránky a stránky s poďakovaním. 

Optimalizácia konverznej cesty

  • Zaistite, aby bol obsah relevantný – bez relevantného a efektívneho obsahu nebude mať vaša konverzná cesta pozitívne výsledky. 
  • Vstupné stránky – rovnako ako obsah, aj skvelé vstupné stránky by mali byť prispôsobené kupujúcim. Ak budú dobre navrhnuté, bude ťažké ich prehliadnuť. 
  • Atraktívne CTA – ak je pre návštevníka ťažké získať prístup k vášmu obsahu a ponukám, je to akoby ste všetku ťažkú prácu pri vytvorení atraktívneho obsahu vyhodili do koša. Vytvorte výzvy na akciu, ktoré váštveníka prevedú vašou stránkou a nasmerujú ho kinformáciám, ktoré potrebuje.
  • Poďakovanie na koniec – stránky s poďakovaním zvyčajne signalizujú koniec konverznej cesty.  Aj na tejto stránke môžu byť umiestnené CTA prvky, ktoré zákazníka vyzvú k ďalšej akcii. Stránku s poďakovaním môžete tiež využiť ako možnosť na získanie spätnej väzby.


Tags: No tags

Comments are closed.