Pojmom Inbound marketing označujeme aktivitu, ktorá má za cieľ prilákať na web zákazníka pomocou zaujímavého a užitočného obsahu. Táto marketingová stratégia sa snaží o vytvorenie pozitívneho vzťahu ľudí k značke, chce ho pobaviť, vzdelávať a aktívne zapojiť do diskusie, alebo do riešenia problému.
V digitálnom marketingu ide najčastejšie o kombináciu marketingových kanálov – content marketing, SEO a sociálne siete. Úspešná Inbound marketingová kampaň zvýši marketingový dosah značky, návštevnosť webu a interakciu zákazníkov so značkou, aj bez platenej reklamy.
Inbound marketing zvyšuje dôveru zákazníkov k značke a vzbudzuje záujem o služby, ktoré značka ponúka. Vychádza z neho konverzia v podobe vyplnenia dotazníka, prihlásenie sa k odberu newslettera alebo registrácie. Základom Inbound marketingu je kvalitný a relevantný obsah v podobe blogových príspevkov, aktivity na sociálnych sieťach a optimalizovanie webu pre vyhľadávače.