Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť stránky, je získať viac odkazov. Existuje niekoľko typov odkazov, ktoré môžete mať. Poznáme interné odkazy, odchádzajúce odkazy a spätné odkazy. Práve spätné odkazy sú tie najvyhľadávanejšie. Aký je medzi nimi rozdiel a prečo spätné odkazy potrebujeme?
Inbound link, ktorý poznáme pod menom spätný odkaz, je link odkazujúci na váš web z inej stránky. Odchádzajúce odkazy sú odkazy z vášho webu na iné webové stránky. Interné odkazy sú odkazy na webovej stránke alebo v blogovom príspevku, ktoré odkazujú na inú stránku nachádzajúcu sa na tej istej webovej stránke. Spätné odkazy môžete tvoriť formou linkbuildingu alebo linkbaitingu, čiže tvorením zaujímavého obsahu.
Webové stránky, na ktoré odkazuje veľa stránok, môžu mať vo vyhľadávačoch vyššiu pozíciu. Celkový počet spätných odkazov totiž udáva vyhľadávačom popularitu vášho webu, čo je jedným z faktorom pre výpočet PageRank a pozície na stránke vo výsledkoch vyhľadávania – SERP. Zároveň tiež pomáha k zvýšeniu návštevnosti webu.
Ak niekto zverejní na svojej webovej stránke alebo blogu spätný odkaz, ľudia, ktorým sa tento odkaz zobrazí, by naň mohli kliknúť. Objem návštevnosti, ktorý získate z takéhoto linku závisí samozrejme od toho, akú vysokú návštevnosť má web, ktorý tento link zverejní.