Ak sa zaoberáte content marketingom alebo SEO, iste ste už počuli slovné spojenie „evergreen content”. Čo teda znamená evergreen content a ako ho môžete využiť vo vašej marketingovej obsahovej stratégii?
Evergreen content je obsah optimalizovaný pre vyhľadávače, ktorý je pre čitateľov aktuálny a relevantný aj po dlhom čase. Takýto obsah prináša návštevnosť na webové stránky nielen krátko po zverejnení obsahu, ale aj neskôr po dátume zverejnenia. Dokáže si dlhodobo udržať skvelú pozíciu v rebríčkoch vyhľadávania.
Relevantný a aktuálny nápad na nestarnúci obsah môže stačiť, ale keď ho skombinujete so SEO, stáva sa ešte silnejším. Uistite sa, že obsah, ktorý vytvárate je dlhodobo hľadaný, vyberte správne kľúčové slová a nezabudnite na základné SEO princípy.
Nespoliehajte sa iba na nestarnúci obsah. Najlepšia stratégia je kombinácia aktuálnych článkov s dlhodobo relevantnými. Ak neviete, aké články môžu byť tými dlhodobo relevantnými, tu je zoznam nápadov, ktoré vám pomôžu zorientovať sa.
Aby sme lepšie pochopili, čo patrí medzi nestarnúci obsah, pozrime sa na to, čo sem určite nepatrí. Medzi evergreen content nepatria články s informáciami, ktoré sa v krátkom čase pravdepodobne zmenia a nebudú aktuálne. Podobné články nie sú zakázané, ale sú vhodnejšie do krátkodobej marketingovej stratégie.