Marketing hotelov má mnoho špecifík. Dnes hotelom konkuruje prakticky každý, kto sa rozhodne krátkodobo prenajímať izbu, byt či dom na Airbnb a iných platformách. Internet vytláča klasické formy marketingu a ľudia sa rozhodujú stále viac na základe hodnotení iných návštevníkov než pekne nadizajnovaných reklám. Čomu by mali hotely venovať pozornosť v roku 2017?
Ľudia sa vždy radi vracajú na miesto, kde sa cítili dobre, a o svoje zážitky sa podelila s rodinou a známymi. Vďaka internetu sa však okruh známych rozširuje na celý svet. O špinavej izbe alebo tom najmilšom personále na svete sa dnes dozvie takmer každý vďaka referenciám, ktoré cestovatelia pridávajú na TripAdvisor, Facebook, Booking.com, Google, Trustpilot a iné platformy.
Hodnotení sa nebojte, naopak, motivujte návštevníkov, aby sa o svoj zážitok podelili s ostatnými. Ak máte výnimočné hodnotenia na TripAdvisor, nezabudnite sa pochváliť nálepkou alebo zarámovaným osvedčením.
Ak ešte nemáte web, tak to treba okamžite napraviť. Profil v online katalógoch hotelov nestačí. Najmä, ak beriete do úvahy fakt, že všetkým týmto platformám platíte províziu z nákupu. Z dlhodobého hľadiska je určite prospešné mať vlastný web optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Ak chcete robiť akýkoľvek marketing, web je absolútna nevyhnutnosť. Podľa možností aj s integrovaným rezervačným systémom.
Google AdWords ponúka reklamný formát priamo pre hotely. Vo vyhľadávaní Google sú tieto reklamy oddelené a zaberajú prominentné miesto na stránke. Potenciálny návštevník vášho hotela tam získa informácie o pozícii hotela, základné info, hviezdičkové hodnotenie, priemernú cenu za noc a obrázok hotela.
Oslovte ľudí, ktorý zareagovali na vaše reklamy a navštívili váš web. Je pravdepodobné, že ubytovanie u vás už zvažujú. Google AdWords aj Facebook ads majú funkciu remarketingu. Stačí mať na webe nainštalované príslušné kódy a spustené reklamy pre túto cieľovú skupinu. Vaša AdWords reklama sa následne zobrazí na ďalších weboch, ktoré si vaša cieľovka prezerá a ktoré používajú funkciu AdSense, vo forme banerov. Na Facebooku môžete nastaviť všetky typy reklám pre túto cieľovú skupinu.
Je pravda, že sociálne médiá sú práve tým miestom, kam si nespokojný zákazník chodí vyliať zlosť, no aj napriek tomu by ste ich nemali odignorovať. V rámci svojich služieb sa v prvom rade usilujte o to, aby mali vaši návštevníci top skúsenosť. Sociálne médiá využívajte na spropagovanie svojich udalostí, noviniek hotela, samotnej lokality, zaujímavých súťaží a podobne. Udržujte s vašimi fanúšikmi konverzáciu. Nebojte sa využívať Facebook reklamu, vaši zákazníci sú totiž na Facebooku aktívni. V reklamách sa však vyvarujte priamemu a násilnému predaju.
Mnoho hotelierov zahŕňa v rámci svojho marketingového mixu aj zľavové portály. Tie by však mali byť len doplnkovým marketingovým nástrojom. Jednotlivé zľavové portály majú svoje podmienky o minimálnej zľave aj z poplatku za sprostredkovanie predaja. Cena vašej izby sa teda výrazne zníži. Inzerovať na zľavových portáloch sa však v niektorých prípadoch určite oplatí. Každý hotelier vie, že najdrahšia izba je prázdna izba. Slabú sezónu alebo dni v týždni môžete vyvážiť lacnejšou ponukou vášho ubytovania na spomenutých stránkach.
Zľavové portály sú výhodnejšie pre malé hotely, ktoré ešte nie sú dostatočne známe. Takto sa predstavíte potenciálnym návštevníkom, získate väčší počet hostí a s tým súvisiacích recenzií. Títo hostia síce platia oveľa menej, než je vaša bežná cena, no skúsenosť by mali mať rovnakú ako hostia, ktorí platia plnú cenu. Po návšteve ich poproste o recenziu na Tripadvisor, vašej facebookovej stránke alebo na Google stránke.
Na druhej strane, šanca, že sa k vám práve títo „zľavnení“ hostia vrátia, je minimálna. Keď už raz zaplatili nízku cenu, len ťažko ich presvedčíte, že vaša ponuka má vyššiu peňažnú hodnotu. No ak im vyrazíte dych vynikajúcou skúsenosťou, dokážete ich presvedčiť k opätovnej návšteve.
Vaši budúci zákazníci vás budú celkom určite hľadať online, preto nezanedbajte nasledujúce:
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]