CTR

Miera preklikov alebo Click-Through Rate predstavuje pomer medzi počtom ľudí, ktorí klikli na odkaz a počtom všetkých ľudí, ktorí stránku s odkazom navštívily. Hovoríme pri tom o odkazoch v podobe reklamného banneru, odkazoch v e-mail marketingu, affiliate odkazoch alebo odkazoch v obsahovom marketingu. 

CTR je konverzia, ktorá nám pomôže vyhodnotiť mieru úspešností jednotlivých kampaní alebo marketingových kanláov.  

Ako vypočítať CTR?

CTR nezahŕňa iba unikátne kliknutia, ale všetky kliknutia v pomere k unikátnym návštevníkom. To znamená, že jeden človek môže opakovaným kliknutím na odkaz zvýšiť CTR. Miera preklikov taktiež nehovorí o ľuďoch ktorí reklamu videli, na odkaz neklikli, ale neskôr cieľ odkazu vyhľadali (napríklad v Google). CTR teda nie je presným ukazovateľom úspešnosti kampane, no ide o dôležitý údaj pri online inzercii, PPC alebo newsletteroch. 

CTR = Počet kliknutí / Počet zobrazení * 100

Ak sa reklamný formát zobrazil 10 000 ľuďom a z nich naň kliklo 300 ľudí, máme 3 % CTR. Priemerné CTR predstavuje zhruba 2 % pri PPC kampaniach vo vyhľadávačoch. Minimálny počet zobrazení, z ktorých môžeme vyhodnotiť CTR je 1000, no čím viac zobrazení odkaz získa, tým presnejší tento údaj bude. 

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto