CPV (Cost Per View)

Metóda Cost Per View hrá veľkú úlohu v marketingu videoobsahu. Existuje niekoľko metrík, ktoré môžu marketingoví pracovníci využiť pri definovaní výkonu kampaní. Pri video reklame môžete zvoliť aj metódu CPV, teda cenu za zhliadnutie. Na jej základe viete stanoviť rozpočet, ktorý na video reklamu budete potrebovať. Ako funguje cena za zhliadnutie a ako sa počíta?

Čo je cena za zhliadnutie – CPV

Cena za zhliadnutie je fakturačný model využívaný v online marketingu, na sociálnych sieťach a video marketingu. Cenu za zhliadnutie ponúkajú napríklad spoločnosti Google, Facebook a YouTube. CPV spočíva v interakcii používateľov s reklamným médiom. Používa sa pri videokampaniach, pri ktorých sa marketingový pracovník rozhodne platiť za zhliadnutie. Zhliadnutie sa počíta, ak si používateľ pozrie 30 sekúnd video reklamy, jej celú dĺžku

(ak je kratšia ako 30 sekúnd) alebo s reklamou interaguje na základe CTA či rôznych sprievodných bannerov.

Pri nastavovaní CPV môžete zvoliť maximálnu hodnotu, ktorú ste ochotní zaplatiť za každé jedno zobrazenie. To znamená, že konečná suma za kliknutie sa jej môže rovnať alebo byť nižšia, v závislosti od ponúk inzerentov. Jej hodnotu vo väčšine prípadov určuje vydavateľ, teda spoločnosť ponúkajúca túto možnosť. Rovnako si ju viete vypočítať tak ako aj iné metriky. Bežné hodnoty sú medzi 0,10 a 1,00 EUR za video, ktoré sa vypočítajú v závislosti od dĺžky prehrávania. Cena za zhliadnutie sa počíta vydelením celkových nákladov na reklamu počtom zobrazení.

CPV = náklady / zhliadnutia

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto