Facebook News Feed

News Feed je prvok aplikácie Facebook. Je to kanál vybraných príspevkov a zobrazuje sa ako prvý, keď sa do aplikácie prihlásite. Obsahuje mix príspevkov od všetkých stránok a ľudí, ktorých sledujete alebo sa s nimi priatelíte. Nachádzajú sa v ňom aj platené reklamy, ktoré sa zobrazujú ako sponzorované príspevky.


Pracuje na algoritme, ktorý vyhodnocuje, aké príspevky sa budú zobrazovať konkrétnemu užívateľovi. Každý človek má svoj News Feed personalizovaný na základe svojho správania sa na sociálnej sieti, a to v podobe dát v prehliadači – súbory cookies. Hlavným kritériom sú vaše interakcie a záujem o jednotlivých ľudí, udalosti či stránky.

Vzorec algoritmu

Ak by ste sa pokúsili vytvoriť vzorec, podľa ktorého algoritmus funguje, vyzeral by takto:


News Feed = T+P+T+A

T – tvorca, ktorý príspevok vytvoril, a záujem vlastníka účtu o daného tvorcu.

P – počet interakcií ostatných používateľov s daným príspevkom.

T – typ príspevku, fotka, video, status či odkaz.

A – aktuálnosť príspevku, kedy bol príspevok publikovaný.

Cielená reklama

Reklamy, ktoré na svojom News Feed vidíte, sú zobrazené na základe vašej interakcie aj so stránkami mimo Facebooku. Ak ste v niektorom e-shope vložili do košíka produkt, no nedostali ste sa k platbe, na vašom News Feede sa môže zobraziť reklama na tento produkt. Opätovné zacielenie zákazníka nazývame retargeting.

Odporúčané veľkosti obrázkov

Aby ste prispôsobili výber obrázkov a videa do Facebook feedu, je vhodné poznať odporúčané veľkosti obrázkov a videa, ktoré by ste mali uverejňovať.

  • Typ súboru – JPG alebo PNG,
  • pomer – 1.91:1 až 1:1,
  • rozlíšenie – 1080 x 1080 pixelov.
Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto