Branding

Branding je proces, ktorý dáva tvár konkrétnej spoločnosti, produktom alebo službám vytvorením a formovaním značky v mysliach spotrebiteľov. Je to stratégia navrhnutá firmami, ktorá pomáha ľuďom rýchlo identifikovať ich produkty a organizáciu. Cieľom je prilákať a udržať si lojálnych zákazníkov dodávaním produktu, ktorý je vždy v súlade s tým, čo značka sľubuje.

Ako sa to dá urobiť?

Spoločnosti majú tendenciu používať rôzne nástroje na vytváranie a formovanie značky. Tieto faktory ovplyvňujú branding najviac:

  • Reklama a komunikácia
  • Dizajn výrobkov a obalov
  • Skúsenosti v obchode
  • Naceňovanie produktov
  • Sponzoring a partnerstvá
  • Vizuálna identita značky (logo, webové stránky…)

Na koho branding pôsobí?

  • Spotrebitelia – značka poskytuje spotrebiteľom rozhodovaciu pomoc, keď sa cítia nerozhodne pri kúpe produktu, napríklad balenej vody. Rozhodnúť o nákupe môže práve pekný obal či posolstvo značky.
  • Zamestnanci, akcionári, investori – okrem toho, že branding pomáha spotrebiteľom rozlíšiť podobné výrobky, úspešné brandingové stratégie tiež prispievajú k reputácii spoločnosti. Toto aktívum môže ovplyvniť celý rad ľudí, od spotrebiteľov až po zamestnancov, investorov, akcionárov, poskytovateľov a distribútorov. Napríklad, ak sa vám nepáči alebo sa necítite jednotný s ideológiou značky, pravdepodobne by ste pre ňu nechceli pracovať. Avšak, ak máte pocit, že vám značka rozumie a ponúka produkty, ktoré vám vyhovujú, budete chcieť byť jej súčasťou.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná. Políčka označené * sú povinné.