Bounce rate

Bounce rate predstavuje mieru okamžitých odchodov zo stránky. V praxi to znamená, že návštevník prišiel na určítú stránku a odišiel. Teda neklikol na žiadnu ďalšiu stránku. Pojem „bounce rate“ sa používa aj v emailovom marketingu, kde označuje množstvo vrátených emailov.

Ako vypočítať bounce rate?

Bounce rate predstavuje pomer návštevníkov, ktorí odišli zo stránky bez žiadnej ďalšej interakcie, oproti všetkým návštevníkom stránky. Bounce rate je vyjadrený v percentách.

Bounce rate = (Počet návštevníkov, ktorí odišli zo stránky / Počet všetkých návštevníkov stránky) *100

Príklad: Na váš blog post prišlo za obdobie január a február 2017 dokopy 2300 ľudí, z toho 1850 už  nepokračovalo na stránke ďalej, nečítalo iné blogy alebo sa neprekliklo na e-shop.

Váš bounce rate = (1850/2300) *100 = 67,4 %

Čo znamená bounce rate pre váš web?

Vo väčšine prípadov je vysoký bounce rate indikátor, že na stránke nie je niečo v poriadku. Pri blogoch je, naopak, vyšší bounce rate úplne normálny a môže znamenať, že návštevník na stránke našiel, čo hľadal, a odišiel. Vysokému bounce rate predídete, ak budete cieliť na správneho návštevníka a vytvoríte zaujímavý obsah.

Bounce rate v Google Analytics

Bounce pre jednotlivé stránky webu nájdete aj v Google Analytics. Kliknite na Správanie > Obsah webu > Všetky stránky. Bounce rate nájdete v tabuľke ako „mieru okamžitých odchodov“.

Bounce rate

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto