9 otázok, podľa ktorých vyberiete najvhodnejšiu e-shop platformu pre váš biznis

Ste pripravení nechať svoj online biznis rásť? Ak už viete, aké produkty budete predávať a kto je vaším ideálnym zákazníkom, ste pripravení na ďalší krok. Je načase premeniť víziu internetového obchodu na realitu a nájsť e-commerce platformu, ktorá splní všetky vaše požiadavky. 

9 dôležitých otázok pri výbere e-commerce platformy

Aký je váš budget

Na trhu pôsobí niekoľko lokálnych i zahraničných e-commerce platforiem, ktoré vám ponúkajú skúšobnú verziu na niekoľko dní zadarmo. Vďaka tejto možnosti si môžete systémy otestovať a zistiť tak, ktorý je pre vás najvhodnejší. Existujú viaceré úrovne alebo balíky služieb, ktoré sa líšia obmedzeniami, napríklad počtom produktov alebo administrátorov a, samozrejme, cenou. Vyššie úrovne vám môžu ponúknuť neobmedzené množstvo produktových kategórií, produktov, e-mailových adries a ďalších doplnkových služieb, ktoré rozhodne využijete, keď sa váš e-shop naplno rozbehne. Na začiatku si vyberte balík podľa vašich aktuálnych potrieb. 

Ako chcete, aby váš e-shop vyzeral

Sú vaši zákazníci citliví na dokonalý dizajn? Dajte si záležať na tom, ako bude váš e-shop  vyzerať. E-commerce platformy na trhu zväčša ponúkajú niekoľko šablón, ktoré sú typovo určené pre jednotlivé segmenty e-commerce. Máte presnú predstavu o tom, ako má váš e-shop vyzerať? Skúste kontaktovať prevádzkovateľa e-commerce platformy s možnosťou vytvorenia šablóny na mieru, tak ako je to u nás. Nebude to zadarmo, no možno bude pre vás investícia prijateľná. 

Pekný, ľahko ovládateľný a prehľadný e-shop vašej značke pomôže rásť. Vizuálna stránka vášho nového internetového obchodu je rovnako dôležitá, ako jeho funkčnosť. Ak pre vás dizajn nehrá žiadnu rolu, prípadne to vo vašom štádiu podnikania nie je najzávažnejší problém, je pre vás dôležitejšia funkčnosť, rýchlosť a možnosti customizácie.

Detail produktu Stavino
Dizajnový e-shop stavino.sk beží na systéme Midasto s dizajnom a funkciami na mieru.

Ako sa produkt dostane k vašim zákazníkom

Ak ponúkate fyzické produkty, uistite sa, že platforma ponúka možnosť nastaviť rozdielne cenové hladiny dopravy, rovnako ako aj nastavenie doby dodania. Tieto nastavenia sú dôležité v prípade, že ponúkate produkty rôznej hmotnosti, od rôznych dodávateľov alebo prostredníctvom viacerých kuriérskych/poštových služieb.

Ak ponúkate služby, e-commerce platforma by mala disponovať možnosťou vytvorenia plánov či balíčkov v rôznych cenových kategóriách. Dôležitý je aj vizuálne príjemný spôsob, ako služby odprezentovať, napríklad formou videa. Ak predávate digitálne produkty, teda e-booky alebo kurzy, uistite sa, že platforma podporuje automatické zasielanie digitálnych produktov vašim zákazníkom, prípadne či dokáže takéto napojenie implementovať s automatickým systémom.

Aké možnosti platby chcete svojim zákazníkom ponúknuť

Aby bol nákup na vašom e-shope bezpečný, rýchly a jednoduchý, budete potrebovať spoľahlivú platobnú bránu. Vyberte preto e-commerce platformu, ktorá podporuje platbu kartou, prípadne aj obľúbený PayPal (predovšetkým na zahraničnom trhu). Ponúknuť môžete aj platbu na dobierku a platbu prevodom na účet. V tomto prípade je dôležité preveriť si, aké sú transakčné poplatky platobnej brány, ktorú bude váš e-shop používať a akým spôsobom sa budú z platieb vašich zákazníkov strhávať.

Bude váš e-shop zabezpečený?

Netreba pripomínať, že osobné a platobné informácie vašich zákazníkov musia zostať v bezpečí. Vyberte si preto platformu, ktorá ponúka SSL certifikát vo všetkých plánoch a v priebehu celého nákupného procesu na vašej stránke. Implementovanie platobnej brány nie je na nezabezpečenej stránke možné, a tiež to odradí mnoho návštevníkov, ktorých prehliadač automaticky notifikuje o možnej hrozbe.

Nezabezpečený e-shop
Prehliadač zákazníka upozorní, že vaša stránka nie je zabezpečená.

Potrebujete napojenie na skladový systém?

Skladových systémov existuje niekoľko. Pokiaľ chcete predávať výhradne na e-shope, v mnohých prípadoch môžete využiť integrovaný skladový systém, ktorý sa automaticky aktualizuje. Pokiaľ ale máte kamennú predajňu a externý skladový či ekonomický systém, alebo veľké množstvo objednávok, ktoré chcete zautomatizovať, potrebujete napojenie. Pred rozhodnutím si zistite, či vami zvolená e-commerce platforma podporuje napojenie na váš skladový systém. Skladové zásoby na vašom e-shope by mali byť aktualizované, aby nedošlo k zbytočnému nedorozumeniu v prípade, že si váš zákazník objedná niečo, čo skladom fyzicky nemáte.

Aké funkcie e-shopu sú pre vás dôležité?

Porovnanie funkcií všetkých e-commerce platforiem nie je jednoduché. Spíšte si, ktoré funkcie sú pre vás dôležité. Pokiaľ je váš biznis postavený napríklad na predaji cez sociálne siete, je pre vás dôležité jednoduché prepojenie produktového katalógu a Facebook pixel. Dajte si tiež pozor na dodatočné poplatky, ktoré vám jednotlivé platformy môžu účtovať za používanie nadštandardných funkcií. Cena vášho balíka sa tak môže vyšplhať na celkom slušnú sumu. Pre každý biznis je tiež dôležitý názor zákazníkov. Váš nový e-shop by mal obsahovať kontaktný formulár, možnosť vložiť komentár alebo recenziu na produkt, ktorý si zákazník zakúpil. Váš e-shop tak bude dôveryhodný a skúsenosti zákazníkov s vašimi produktmi pomôžu pri nákupe novým návštevníkom vášho webu. 

Má platforma referencie, komunitu a technickú podporu, ktorú potrebujete?

Pozrite sa, ako vyzerajú bežiace e-shopy na danej platforme, vyskúšajte si nákupný proces na jednom z nich, skontaktujte sa s prevádzkovateľom tohto e-shopu. Aj to vám pomôže pred rozhodnutím, do akej platformy investovať svoj čas a peniaze. Poskytuje platforma poradňu alebo komunitu majiteľov e-shopov, ktorí si dokážu navzájom poradiť? 

Čo ak zaúradujú škriatkovia a technická chyba je na svete? Každý prevádzkovateľ e-shopu už chvíľkový výpadok určite zažil. V takýchto chvíľach je dôležitá technická podpora. Zvoľte si preto e-commerce platformu s technickou podporou, ktorá bude v ideálnom prípade dostupná nepretržite. Dôležitá je aj flexibilita v komunikácií – minimom je spojenie prostredníctvom e-mailu a telefonického hovoru. Pokiaľ ide o zahraničnú platformu, otázkou môže byť prípadná možnosť komunikácie v rodnom jazyku.

Poskytuje platforma poradňu, školenia či osobné konzultácie?

Má platforma podrobnú dokumentáciu, ktorá vás prehľadne prevedie nastavením e-shopu? Poskytuje videonávody, fyzické školenia, osobné konzultácie či možnosť kompletného nastavenia vášho e-shopu na mieru? Aj toto sú doplnkové služby, ktoré môžu pri výbere tej správnej platformy zavážiť. 

Rada na záver

Ak sa rozhodnete založiť si e-shop prostredníctvom e-commerce platformy, vyskúšajte si navigáciu v menu stránky, registráciu, prípadne aj celý nákupný proces. Overíte si tak, aké má platforma možnosti a kde sú, naopak, jej slabé stránky. Dôležité sú tiež jednoduché nastavenia pre SEO a iné marketingové nástroje, ktoré vám pomôžu preraziť v online svete. Pri výbere tej správnej platformy vám prajeme veľa šťastia. Nezabudnite otestovať aj platformu Midasto na 30 dní zadarmo.

Comments are closed.