Okrem množstva obchodných a marketingových aktivít pri založení eshopu jeho majiteľ musí rozmýšľať aj o tom, kto bude doručovať jeho balíky. To je však iba jedna strana mince, ktorá súvisí výlučne s procesmi po vyexpedovaní balíka. Teda od vyzdvihnutia balíka až po jeho doručenie zákazníkovi.
S expedíciou však súvisia aj procesy súvisiace s prijatím objednávky až po jej vyexpedovanie – predexpedičné procesy a tiež aktivity ako reklamácie, štatistiky, vratkovosť – poexpedičné procesy.
Na trhu sú rôzne logistické a expedičné alternatívy, pre ktoré sa môžete rozhodnúť. V nasledujúcich riadkoch si ich postupne predstavíme spolu s ich výhodami, nevýhodami a možnosťami, ktoré ponúkajú.
Pošta je najstaršou no stále aktuálnou možnosťou na doručovanie vašich balíkov. Ešte pár rokov dozadu patrila medzi najlacnejšiu prepravnú alternatívu. A práve kvôli nízkym cenám si ju eshopy implementovali ako jedinú prepravnú alternatívu pre zákazníkov.
Aktuálne sa však ceny poštovného pohybujú na úrovni cien kuriérskych spoločností.
Na Slovensku existuje viacero kuriérskych spoločností, ktoré môžete osloviť na spoluprácu. Medzi najväčšie a eshopmi najčastejšie využívané balíkové spoločnosti určite patria SPS, GLS, DPD, REMAX, ale aj Poštový kuriér. Čo sa týka paletovej prepravy, medzi najznámejšie patria TOP TRANS, DB Schenker, GEIS alebo DHL. V rámci Slovenska môžete tiež využiť služby “same day delivery”, večerného alebo cyklokuriéra, ktoré sú poskytované v niektorých krajských mestách (BA, Košice). Poskytujú ich spoločnosti ako napríklad GO4 alebo CYKLOKURIÉR ŠVIHAJ ŠUHAJ.
Pri rozhodovaní sa o výbere kuriérskej spoločnosti si určite urobte analýzu všetkých cenových ponúk, ktoré ste dostali. Konkrétne si všimnite, ako vám budú účtované zložené vs. jednotkové balíky, aké sú časy a služby doručenia do zahraničia, či sú a v akej výške dodatočne spoplatnené doplnkové služby ako notifikácie, palivový príplatok, mýtny príplatok atď.
Ako si urobiť správnu analýzu cenový ponúk prepravcov sa môžete dozvedieť z článku Cenové ponuky prepravcov – ktorá je skutočne najvýhodnejšia.
Zásielkovňa predstavuje čoraz populárnejšiu formu doručovania balíkov do výdajných miest = Z-pointov, akými sú kamenné predajne, čerpacie stanice a iné. Na Slovensku má Zásielkovňa už okolo 1280 Z-pointov, v Českej republike je to viac ako 4000 a jej pobočky nájdete aj v iných európskych krajinách.
Neoship komplexne rieši expedíciu od objednávky až po doručenie zásielky zákazníkovi.
Hlavnou myšlienkou Neoshipu je automatizovať expedičné procesy eshopu, poskytovať komplexnú funkcionalitu, prehľad o zásielkach a zabezpečiť prepravu zásielok.
V prípade fullfilmentu expedičné služby outsorcujete spoločnosti, ktorá vám zastreší komplet celú expedíciu a logistiku. Vyskladnenie, balenie, štítkovanie, prepravu balíkov, vratky – to všetko vybavíte s fullfilmentom. Na Slovensku nájdete niekoľko fullfilmentových spoločností, ktoré môžete osloviť na prípadnú spoluprácu. Je to napríklad Isklad, FHB Group, Swiss-point.
Popri všetkých ostatných aktivitách pri zakladaní eshopu si určite dobre premyslite a zvážte výber logistického či expedičného partnera. Môže byť kľúčovým aspektom vášho úspechu. Držíme vám palce :).
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]
Vlastníte webovú stránku alebo si ju chystáte založiť? Dôležitým krokom v správe stránky je overenie vlastníctva domény v Google Search Console. Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať zložité, ide o pomerne jednoduchý proces, počas ktorého si Google overí, či stránku, o ktorej tvrdíte, že je vaša, ozaj vlastníte. Samozrejme, tento krok nie je […]
Internetovým obchodom sa (nielen) na Slovensku darí každým rokom čoraz viac. Podľa portálu portálu Statista je nárast od roku 2014 enormný a do roku 2025 bude ešte stúpať. Zatiaľ čo sa v roku 2014 globálne retail e-commerce predaje počítali v 1,3 miliardách dolárov, minulý rok bolo v hre takmer 5 miliárd a podľa všetkého do […]