Váš blog už fičí nejaký ten rok. Niektoré články sa vám podarili a boli úspešné, iným to až tak dobre nešlo. Čo by ste povedali na to, keby staré úspešné články dostali nový život? Ušetríte čas a svojim čitateľom ponúknete obsah, o ktorom už viete, že je kvalitný a pre ľudí zaujímavý.
Tvorba nového obsahu zaberá veľa času a energie, čo, samozrejme, neznamená, že nové články robiť nemáte. Občas môžete znovu publikovať svoje staršie články. Na konte máte pravdepodobne niekoľko blogov, ktoré vám prinášajú vysokú návštevnosť z Google. Bola by škoda nevyužiť príležitosť vylepšiť ich a akutalizovať.
Aj tu platí známe Paretovo pravidlo. 20 % obsahu vám prináša až 80 % návštevnosti. Identifikujte tých 20 % a vylepšite ich. Existuje niekoľko dôvodov, prečo republikovať staršie blogy. Napríklad sú v článku uvedené informácie, ktoré je potrebné aktualizovať. Váš článok sa nachádza na druhej stránke v Google a vy ho chcete posunúť vyššie. Máte pocit, že je to dôležitý článok, ktorý by malo vaše publikum vidieť. Aktualizovanie blogov má rád aj Google.
Niektorí klienti majú obavy: „Ale veď tento blog sme už publikovali. To im ho budeme znova ukazovať?“ Ani vaši najvernejší čiatelia si však neprešli všetky vaše blogy. Navyše, dnes už možno máte aj celkom iné publikom. No a napokon, opakovanie je matkou múdrosti.
Možno vám je ľúto článkov, ktoré považujete za naozaj dobré a chceli by ste, aby sa im darilo tiež. Nebuďte v tomto socialisti. Chcete predsa výsledky, však? Ako však určiť, ktoré články boli najúspešnejšie? Pozerajte sa na tieto metriky:
A ako už bolo spomenuté vyššie, republikujte blogy strategicky. Zaujíma vás najmä tých 20 %, ktoré vám prinášajú návštevnosť a ktoré majú dobré pozície v Google.
Najdôležitejšie pravidlo pri republikovaní obsahu: V žiadnom prípade nemeňte URL. Prídete tým o všetky výhody spojené s opätovným publikovaním starého blogu. Môžete rovno zabudnúť na svoju pozíciu v Google a všetky externé linky smerujúce na váš web (inboud links) ste de facto stratili. Navyše, Google môže tento obsah vnímať ako duplikát.
Ak sa rozhodnete zmeniť názov blogu, zachovajte aspoň kľúčové slová. Nebojte sa článok rozšíriť, aktualizovať informácie a upraviť meta popis. Dobrou praktikou je aj poznámka autora, že článok bol aktualizovaný. Materiál vždy republikujte s novým dátumom, v poznámke však uveďte aj ten pôvodný.
Staré úspešné články sa dajú využiť aj inak. Okrem aktualizácie z neho môžete vytvoriť aj iné formy obsahu. Napríklad infografiku, video, podcast. Vyberte si starší článok, ktorý bol veľmi dobre spracovaný, zjednodušte ho a skúšajte nové formáty.
Nám sa dobre osvedčili krátke videá, ktoré používame na Facebooku. Robíme ich dokonca aj k novým článkom. Video veľmi krátko zhrnie, o čom je článok, no a zvedavý návštevník si môže viac o téme prečítať v článku.
Tak čo poviete? Dáte starému obsahu novú šancu?
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]